• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Olika kort för rabatter på diesel

Peter14Nilsson

HBK Medlem
Inlägg
326
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
30772
Medlemskap
2025
Hej!

En nybörjare här och därmed är frågan på den nivån.
Vi har rabatt på bränsle (diesel) hos ett antal aktörer.
Det finns ett antal olika kort att välja på, vad är skillnaden?
Skall man ansöka om ett Såfia-kort och få rabatt hos både OKQ8 och Preem eller måste jag ansöka om två kort?
Är det något mer som jag borde vet om kort och m.m. för att lyckas kunna utnyttja dessa rabatter?

Med vänlig hälsning,
Peter
 
F

F.d. 32985

Guest
Välkommen Peter!
Du ansöker om bägge korten om du vill tanka på bägge ställena. Då det är olika bolag krävs bägge korten. Har själv ingen erfarenhet av OKQ8 utan vi har enbart tankat på Preem / Såifa stationerna. Det är numera ett veckopris på detta kort och priset presenteras veckovis i denna tråd, ÅFA/SÅIFA drivmedelspris
Rabatten HBK har är bra och därmed så blir medlemsskapet betalat efter ett par tankar så kan man säga att man går plus på medlemsskapet.. ;).
Förresten, ansökan till korten hittar du bland medlemsförmånerna.
 

Jens N

HBK Medlem
Inlägg
159
Kommun
Upplands-Väsby
HBK-Nr
23529
Medlemskap
2025
.....den ser ut som att man som företagare ansöker om kort.
Vart på denna blankett fyller man i medlemsnummer?
Vad är skillnaden på ”alkort” och dieselkort?

Många frågor blir det :)

Jens
 

sacce

HBK Medlem
Inlägg
2.498
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2024
.....den ser ut som att man som företagare ansöker om kort.
Vart på denna blankett fyller man i medlemsnummer?
Vad är skillnaden på ”alkort” och dieselkort?

Många frågor blir det :)

Jens
Ring till en av dom här så får du svar på frågorna !
ÅFA AB, Peter Nilsson, tel. 08-687 44 45, Hans Lundgren 08-687 44 44 eller Tommy Åström 08-687 44 46.
 

Lubbis

HBK Medlem
Inlägg
361
Kommun
Linköping
HBK-Nr
22882
Medlemskap
2024
.....den ser ut som att man som företagare ansöker om kort.
Vart på denna blankett fyller man i medlemsnummer?
Vad är skillnaden på ”alkort” och dieselkort?

Många frågor blir det :)

Jens
Dieselkort går bara att tanka diesel. Jag tog allkort och tankar även bensin med 40 öre rabatt på riktpriset. (Bra rabatt på biltvätt ca 20%)
 
Senast ändrad:

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Jag har ett tankkort på Pump/QSTAR/Bilisten med 25öre /liter i rabatt. Eftersom OK/Q8 tvärs över vägen konstant ligger 50 - 75 öre högre / liter så var valet lätt.
 

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
Preem/Såifa kortet ger absolut bäst pris på diesel, ringde Åfa i förra veckan för att ev komplettera med Ok/Q8 kortet, men blev nästan avrådd från att skaffa detta pga dåligt avtal.

//Tommy
 

Lubbis

HBK Medlem
Inlägg
361
Kommun
Linköping
HBK-Nr
22882
Medlemskap
2024
Jag har ett tankkort på Pump/QSTAR/Bilisten med 25öre /liter i rabatt. Eftersom OK/Q8 tvärs över vägen konstant ligger 50 - 75 öre högre / liter så var valet lätt.
På Preem är det upp till 1.05 kr på riktpriset. Jag har fått mellan 0,63 och 1,05 kr i rabatt på pumppriset. Det som är bra är att det spelar ingen roll om du tankar på bemannad eller obemannad mack det blir samma pris i slutändan. Dessutom ligger Preem bra till där jag åker.

För bensin är det upp till 0,40 kr. Jag har fått mellan 0,08 till 0,40 kr i rabatt.

Åker förbi St1 och Ingo varje dag och de har i alla fall inte varit billigare.
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Prisskillnaderna brukar vara regionala så det kan vara olika mellan tapparna i olika delar av landet.
 

mokal

HBK Medlem
Inlägg
27
Kommun
Drömme
HBK-Nr
12200
Medlemskap
2024
Hej!

En nybörjare här och därmed är frågan på den nivån.
Vi har rabatt på bränsle (diesel) hos ett antal aktörer.
Det finns ett antal olika kort att välja på, vad är skillnaden?
Skall man ansöka om ett Såfia-kort och få rabatt hos både OKQ8 och Preem eller måste jag ansöka om två kort?
Är det något mer som jag borde vet om kort och m.m. för att lyckas kunna utnyttja dessa rabatter?

Med vänlig hälsning,
Peter
Hej själv har jag agrolkortet som ger 60 öre rabatt på Preem bland annat Lantmännen står bakom detta kort.
 
F

f.d. 53452

Guest
Använder Agrolkortet upp till 60 öre l. på disel måste nog ha anknytning till gröna näringar.
Ja men det finns ett sätt att slippa det genom att gå med i Granngårdens kundklubb. Detta ort ger den absolut största verkliga rabatten och valfriheten. Har själv haft det i tjugo år och undersöker regelbundet rabatt-/prissituation.
 
Toppen