• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Okänd kontakt i motorrummet på 2,8 JTD -05

KawaMal

HBK Medlem
Kommun
Älvkarleby
HBK-Nr
1474
Medlemskap
2025
Chassiefabrikat: Fiat
Chassiemodell: Ducato
Chassietyp: ALKO AMC
Motortyp: 2,8 JTD 127 hk
Årsmodell Chassie: 2005
Husbilsfabrikat: Eura Mobil
Husbilsmodell: Contura 632
Husbilstyp: Halvintegrerad
Årsmodell Husbil: 2005
Ämnesområde: Elsystem
I motorrummet på vår 2,8 JTD -05 (tyskimport) hänger en kabel med en 8-polig kontakt i änden (i mitten på bilden). Den hänger på vänstra sidan, strax innanför/framför vänster framhjul, och jag har ej lyckats hitta någon anslutning eller upphängning i närheten att placera den i. Vad är detta för kontakt? Jag har tidigare fått förslaget att det är en förberedd anslutning för extraljus men tycker att varken kontaktens utformning eller polantalet stämmer riktigt med det antagandet.

Tacksam för tips!

F

F.d. 27368

Guest
Den ser redan ut att vara pluggad . Då bör den inte vara till nåt som finns i din bil och det är nog bara fiat som vad den tänkt och användas till .

F

F.d. 4755

Guest
Vi har samme kontakt i vår 2,8 reg i 06 men sikkert 05 modell motor. Har så langt ikke funnet ut hva den er til, så hvis du finner svar på dette blir vi glade.

Göte J

HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
1230
Medlemskap
2025
Det är en så kallad "UHO", Unidentifieg Hanging Objekt
Detr fanns en likadan kontakt i min förra husbil, en Ducato 87, med 2 l bensinmotor. Jag fick aldrig eda på vad den var till för !

OleBerg

FD HBK Medlem
Kommun
Norge
HBK-Nr
3177
Medlemskap
2022
Dette ser ut for å være en kontakt for tilkobling til et diagnoseinstrument hvor man kan kjøre motortester for å sjekke motorens tilstand feil etc.

oleberg

Sonja-Jack

HBK Medlem
Kommun
Kumla
HBK-Nr
3178
Medlemskap
2025
Det kan vara en kontakt till förvärmning oljeventlation,.när man byter ut orgnial slangen haren 07a import har gjort det till en kostnad ca 700KR. Har du inte gjort det bör du kolla det så att den inte fryser.:mcride:

Toppen