• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

OFO över norra Orust

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: OFO över norra Orust

Sedan kom den tillbaka och landade på flygplatsen i Henån. Fast då var den vit.

d2.jpg

Så det var nog ryssen ändå, den andra, för den var grå, ryssgrå.

Jappe
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: OFO över norra Orust

En av grabbarna bor på Orust och har licens för div. vapen. Kanske något att sikta på.:twitcy:
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: OFO över norra Orust

Ingen satellitsignal i morse! Jag körde ett par mil för en stund sedan och iPaden hittade ingen satellitsignal alls. Kan det vara Deckers pojk med div. vapen som har ställt till med något, kanske retat ryssen så att dom har slagit ut satelliterna eller är det kanske amerikanarnas nya it-kanon som testas på Orust just nu. Orust är ju laglöst land så här passar det väl bra att experimentera lite inför nästa stora sammandrabbning.

Jappe
 
Senast ändrad:

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: OFO över norra Orust

Väldigt konstigt! När jag kom hem i morse så kollade jag om jag fick in satelliterna på en riktig GPS, en Garmin, men den hittade inte heller några satelliter.

Nu fungerar det igen. Hur kan detta komma sig? Fungerer, fungerer icke, fungerer.......

Jappe
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: OFO över norra Orust

Med en Garmin tar det mycket längre tid att hitta satelliter än med en telefon/platta, i synnerhet om A-GPS är aktiverad.

Assisted GPS eller A-GPS är en GPS-teknik som förenar GPS-systemet med mobiltelefonnätet. I och med A-GPS kan sökandet efter GPS-satelliter göras betydligt snabbare.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: OFO över norra Orust

Jag ifrågasätter inte iPadens kompetens. Vad som förvånade mig var att den inte kom igång på en halv timme och att jag inte lyckades få igång Garminen heller när jag kom hem. Kan det ha berott på atmosfäriska förhållanden? Jag är spik nykter och har varit det länge nu, alltför länge. Alla mina gamla fyllekamrater har antingen dött, hamnat på sjukhus eller flyttat utomlands.

Jappe
 
Toppen