• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Off Topic - Hund äter jord

H

hianders

Guest
Vår gamling har plötsligt börjat slicka och tugga lite på jord som finns under gruset i gången. Ni som kan hundar - varför gör han det? Fattas någon mineral el dyl? Även yngste hunden är intresserad. Kan det vara doften eller?

matte hianders/Inger
:msn_dog::msn_dog::msn_dog:

F

F.d. 2621

Guest
Sv: Off Topic - Hund äter jord

Jag har inget svar på din fråga, men "vår gamling" Sella, som tyvärr fick sluta sina dagar för tre veckor sedan efter ett långt och härligt liv, ville gärna på äldre dar äta av vår gräsmatta. Om det var gräset eller jorden som lockade mest, visste bara hon och var en av de hemligheter hon tog med sig! Och visst fick hon ta för sig av läckerheterna!

Som hundägare får man aldrig veta mer än en del av helheten.

F

F.d. 924

Guest

Våra tre är som tokiga i gräs och även jord.

Ingrid:dog::dog::dog:

H

hianders

Guest

Alla våra tre äter också gräs, men oftast om de vill få upp något och kräkas. Speciellt Teddi (snart 14) och när han kom till oss för sex år sen sa jag ofta till honom; Teddi du är ingen ko faktiskt!!

Inger

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Som kattägare fick jag genast tanken, när jag läste detta, att det skulle kunna vara glykol från ett läckande kylsystem i en bil. Katter tycker mycket om glykol; hur det är med hundar vet jag inte. Glykolen i bilkylare är söt och mycket giftig!

Jappe

H

hianders

Guest

Det är långt från bilen Jappe! Men, Hasse har kört med åkgräsklipparen på gången. Skall kolla om det kan vara något som "läckt" från den!! Tack för tipset.

Inger

F

F.d. 924

Guest

Här har vi ingen glykol och det är mest i skogen det äts och aldrig har de kräkts efter, enda problemet är vi bajsning:swoon::swoon:det kan bli lite hängande och då får jag hjälpa till.

Ingrid:dog::dog::dog:

Toppen