• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Och så var det dax.

F

F.d. 5322

Guest
Ja, nu ska en av mina goaste vänner äntligen få komma till ro. Nu är det bestämt och för en gång skull..för hennes skull, inte min. Diesel har varit min bästa vännina i 11 år och nu är det dax för henne att få lugn och ro. Hon har varit min terapeut, hon har varit familjemedlem ,mina söners "lillasyster". Denna tjej har aldrig gått av för hackor, en tuff brud i lyxförpackning. Stabil i alla läge. Vill bara delge er detta i en sorg blandad med glädje. En vovve som levt husvagnsliv, stugliv och husbilsliv. Stadigt, stabilt och kärleksfullt. Vet att ni är många som gått igenom detsamma. Tänk vad en hund kan påverka oss.
Eftersom man inte kan ge hundarna en runa i det tryckta så vill jag ge Diesel en här. Tack min klippa tack.
Mvh // Mia
 

PeO&AL

HBK Medlem
Inlägg
1.010
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
6607
Medlemskap
2025
Sv: Och så var det dax.

Vi lider med dej, men gläds också över din fina berättelse.

Dennis 12 & Bellman 10
 
F

F.d. 8325

Guest
Sv: Och så var det dax.

Jag lider verkligen med dig och din familj, men dina rader säger mig att hennes resa genom livet har varit lyckligt och händelserikt..........
Min Chicita somnade in lugnt och stilla här hemma i mitt knä 12 år gammal, för närmare 2 veckor sedan.
Jag har även hennes dotter här och bland det sista Chicita gjorde innan hon lämnade oss, var att tvätta omsorgfullt sin dotter.... det var tungt.
Vi har upplevt mycket genom åren, min önskan var att ge henne en första och sista semesterresa med husbilen......vilket är nytt för oss, men vi han inte dela denna upplevelse.


Jag önskar Diesel med familj ett fint avslut !
mvh Stig och Cherry
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 25246

Guest
Sv: Och så var det dax.

Jag ställer mig samma fråga varenda gång det blir dax varför skall man genomlida detta.... Men när värsta sorgen lagt sig får man en klarare syn och blir varm inombords när man tänker på allt man gjort tillsammans. Och vipps så är man på g med en valp igen.

Mikkeman med 2x Pumi
 
H

hianders

Guest
Sv: Och så var det dax.

Även Grabbarna Grus, Hobbe 15 år, Teddi 13,5 och Simon snart 8, sänder en hälsning till Diesel som får träffa vår Hampus i hundhimlen. Också en hälsning till matte och husse förståss.

Fint skrivet Mia!!

matte hianders/Inger
 
F

F.d. 5322

Guest
Sv: Och så var det dax.

Tack ni gudomliga djurmänniskor, tackar för ert stöd. Har i mitt 46-åriga liv blivit belönad med ett par antal hundar. Min första Busan...jaja morsan och farsans dvärgpudel men hon var mer som Bob Marley än en pudel..sedan kom Lady, Newfounland blanding, 14 år blev hon men var sjuk minst 1,5 år innan jag tog mitt ego i hampan. Nu är det Diesel som tackar för sig. Vi...LG och jag har ju Dixie och Tizzla men det minimerar inte Palle och Claes "syrra".
Tack för er ödmjuka sympati och empati. Tack

Mvh // Mia
 
F

F.d. 5095

Guest
Sv: Och så var det dax.

Hej Mia !

Det var fint skrivet, vet hur det känns, men när man gör det "för hennes skull" så brukar det kännas bättre efteråt när man vet att hon inte behöver lida mer.

Kram på er.

Ingalill o Lasse
 
F

F.d. 2944

Guest
Sv: Och så var det dax.

Känner med dig. Tomheten, tystnaden är talande.
En gång har jag varit i din situation, en älskad fyrbent som gått ur tiden samtidigt som en ny familjemedlem precis börjat sitt.
Glädjen och sorgen blandas.
Kram från mig och Flisan.
Pussa på varandra allihop!
 

MaBi

HBK Valberedning
Inlägg
953
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
6550
Medlemskap
2025
Sv: Och så var det dax.

Hej Mia! Tack för dina fina ord om din bästa kompis, för visst är de det! Jeff är vår tredje hund och vi har genomlidit detta med avlivning av vår golden Josefin och vår labbe Filippa
jag har gråtit många tårar vid avlivningarna och kan fortfarande se de trötta hundögonen framför mig.
Hoppas att vi kan träffas snart så får du busa runt med Jeff en stund, just nu ligger han och SNARKAR här brevid mig!

kram i din svåra stund! Birgittha
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Sv: Och så var det dax.

Hej
Förstår hur det känns. Blev av med vår katt efter bara 5 år i veckan och det känns.
Låg bara död på gräsmattan utan några som helst synliga skador.
Ha det bra.
 
D

Deleted member 11118

Guest
Sv: Och så var det dax.

Vet hur det är och känns. Men även djur skall någon gång lämna jordelivet men sorgligt och tårögt var gång det händer. Hoppas jag slipper än på 3-4 år.
 

myrorna

HBK Medlem
Inlägg
336
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
9322
Medlemskap
2024
Sv: Och så var det dax.

Inga lätta beslut, har provat! Känns dock bättre när det är för hundens bästa.
Nu har vi en schnauzer på 3,5 år som vi hoppas få att få ha många år till, dock är det ju så att en hunds livslängd inte är så många år. Man får ta det i beräkningen när man skaffar en sådan livskamrat.

Känner med er

Fru Myra

Haren33
Tizzlas wordfeudmotståndare
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Och så var det dax.

Även här har det idag varit den svåra och långa resan (5km) till veterinären. Tar nog säkert några dagar innan man kommer tillbaka till rutinerna. Vi var, precis som alla andra i samma situation medvetna om vad som skulle komma, och skaffade redan förra året en "kompis" att umgås med under den tid som ev. återstod. Tungt, men sånt är livet. Klumpen i halsen får man nog stå ut med någon dag. (svårt att vara "man" i vissa situationer)
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 29763

Guest
Sv: Och så var det dax.

Hej Mia
Förstår precis hur du känner , har haft själv en underbar kungspudel Amanda, fick hjälpa henne snart 10 år sedan, att sluta plågas på grund av hjärntumör. Det var hemskt att se henne den stålta , vackra hunden att inte kunna gå på sina ben.
saknar henne oerhert mycket, even om jag har hennes aska kvar i bokhyla, ska begrava henne tillsammans med hennes 15 åriga kompis idag när hon går bort.
Det är inget tröst, bara mina tankar
Har det bra Kristina
 
F

F.d. 55426

Guest
Sv: Och så var det dax.

Vet hur det är. har haft flera hundar som fått somna in. Djuren har en förmån som vi inte har de ska inte behöva lida. Man får inte tänka på sig själv.
Kram från Birgitta marzi som har en shi schu nu
 
Toppen