• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

nytt glas vänster baklyse, vart köpa?

peppar

HBK Medlem
Kommun
Örebro
HBK-Nr
7944
Medlemskap
2025
Nu har någon idiot backat på min vänster baklyckta och smitit, glaset är spräckt.
Vart får man tag i ett nytt glas till en fiat ducati 2003 chausson 50 och vad kan ett glas kosta?

Ska kolla med Hymer center i Örebro imorgon men finns det någon billigare leverantör i närheten av örebro eller genom postorder?

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2025
Sv: nytt glas vänster baklyse, vart köpa?

Samma lyktor sitter på bland annat vissa Knaus-modeller, så prova i första hand hos en Knaus-handlare.

Vilken återförsäljare som helst kan också beställa glaset från en välkänd grossist i Linköping. Det räcker med att ange det nummer som står på glaset.

lars o margareta

FD HBK Medlem
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024

bytte på min burstner 604 99, besällde på ösgöta camping,orginal 1300kr,
när jag hämta ut det kostade det 750kr ej orginal men samma glas,lev av Kama, det var år 2009,

peppar

HBK Medlem
Kommun
Örebro
HBK-Nr
7944
Medlemskap
2025

Bild på vänster baklyckta.
Hymer center i lillån kan ej förese mig med glas till en fiat ducato 2003 chausson 50.

Bilagor

• baklyckta.jpg
    baklyckta.jpg
    379,6 KB · Visningar: 6
P

Poul-H

Guest

Jag bestälde en baklampa vänsterbak till min büstner -00 ser lika dan ut.
köpte den på Östgöta camping kostnad 645kr komplett lampa.

Poul

peppar

HBK Medlem
Kommun
Örebro
HBK-Nr
7944
Medlemskap
2025

tack för svaren, jag har skickat ett mejl till östgöta camping om prisförfrågan.

peppar

HBK Medlem
Kommun
Örebro
HBK-Nr
7944
Medlemskap
2025

Var inne på Nerikescamp idag men fick inga vettiga svar och de hänvisade mig till att köpa lycktan på en fiat handlare.

Fick mailsvar från Östgöta camping, 645 ink moms för hela lyktan/instats ink lampor. Har beställt en därifrån.

lars o margareta

FD HBK Medlem
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024

ja då ordnade det sig, priset jag betalade var ink. ett positionsljus därav det högre priset, Lycka till, dålig stil av nerikes camp,

peppar

HBK Medlem
Kommun
Örebro
HBK-Nr
7944
Medlemskap
2025

Heja alla!
Vill bara tacka för tipset om östgöta camping, en servicekille där som heter Daniel Möller fixade rätt belysning till mig och det var snabb och bra service också. Det är ju lätt att få fel prylar om man beställer via mejl.

Montera baklyktan var skitenkelt, 4 skruvar sedan trycka på några plastfästen så insatsen lossnade. Sedan var det bara att trycka fast den nya insatsen och skruva fast de 4 skruvarna.
Jobbet tog nog iallafall3 minuter om man räknar med att öppna paketet med insatsen.

:mcride::mcride:

Toppen