• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Nytt bygge på gång Funderingar ???

F

F.d. 50104

Guest
Hej påer
Nytt husbilsbygge på gång köpte en Ford Transit o1 lång och hög innhandlades för ett par veckor sedan ganska lik största sprintern skåp L 4,10 B 1,75 även en skrotad husvagn är köpt för att ta skåp spis kyl panna med värme system, mm.
men nu när jag måttat en del känner jag attjag skulle ha nå större på en gång när man ska lägga ner så mycket jobb kollar efter ett volymskåp nu som med måtten minst 5x 2,2
men då kommer ju vikt frågan på båda funderingarna ca 1000-1170 lastvikt på domflästa lätta lastbilar
2 vuxna 2 barn spis panna kyl gasol vatten inredning lär man komma upp över 1000 kg på en gång hur har ni gjort ???
börjar nästan fundera på c kort men då bli det ju bara jag och inte frugan som kan köra
vad tycker ni ??? Tacksam för råd det blir inte en full stor buss

Forden blir nog till salu välgigt lite rost pigg turbo disel 17000 mil
070-6665920

F

F.d. 14324

Guest
Sv: Nytt bygge på gång Funderingar ???

Hej Rotax. Jag har bestämt mig för att det går att klara sig inom den lastvikt som jag har tillgodo i min sprinter, det måste gå helt enkelt. Vi får se senare om jag satsat rätt eller fel! :D
Linjen jag försöker följa är inget onödigt och så lätt som möjligt. Helt klart är att det är inte helt lätt att hålla sig strikt efter det och några avsteg blir det nog.

Volymskåp, nu ska jag väl inte påstå att jag vet allt men brukar inte längden på dem vara strax över fyra meter? men det kanske finns varianter på 5 meter också, jag vet att Halle byggde en sån som imponerar http://www.husbilsklubben.se/forums/posts/281573

mvh jocke

Halle

HBK Medlem
Kommun
Örnsköldsvik
HBK-Nr
1217
Medlemskap
2026

Hej. Jo man tackar. och nu är det en ny på gång. Sprinter 04 med volymskåp 405x 210 med lastvikt då jag köpte den 1050 kg, har kapat bort bakdörrarana sedan vänt skåpet och tagit bort bakvägg på hytt och delar av tak har bilder ska lägga in dom senare.
Lycka till med era byggen mitt är nr: 5 så man bör väl lära sig något
Ha en bra dag hALLE MED Siesta V

F

F.d. 50104

Guest

Hej
Husbilsbygget startar tillslut fick tag på en iveco c50 18 med skåp
som har varit försäljningsbil för verktyg. Som har börjats på lite smått med,mest bara måttat ock skissat hur inredningen ska bli från husvagnen.
Nån som vet vart man kan få tag på skivor typ dom som sitter på innerväggarna på husvagnar ??
Lägger ut lite bilder framöver
Tommy

O

Osten

Guest

Kolla in reimo.com de har mycke skivor mm. Inte helt gratis men snyggt.
Grattis till nya bilen och Ivecon kommer du nog bli nöjd med. Riktigt bra bilar:yes:

Senast redigerad av en moderator:
Toppen