• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Nyhusbilsägare

• Startad av Startad av F.d. 30239
  • Startdatum Startdatum
F

F.d. 30239

Guest
Hej! Som ny medlem och förstagångsägare till husbil vill jag ge mina erfarenheter på några saker.
FÖRSÄKRING: har helförsäkrat husbilen (3500 kg) i LF Skåne till ett pris av 4.286:-/året och då är rabatten för förmånskund avdragen (personbil, bohag m.m.)
GRILLAR: har inhamdlat grillen Primus Vidar BBQ på Jula i Malmö (799:-) samt gaspatroner för 19:-/st. Har testat med mycket bra o snabbt resultat.
HUSBILSIMPORT: husbilshandlarna är nu isamma situation som bilhandlarna var för ett antal år sedan då det var mycket import av bilar. Priset på begagnade bilar EU-anpassades och idag är det bara exklusiva bilar som är lönsamma att importera. Det måste vara något fel om en husbil i exakt samma utförande och i prisläget 550.000:- -
600.000:- är ca. 150.000:- dyrare i Sverige. Som ett sista desperat föörsök att hålla
priserna uppe är att ge 5 års garanti, men det är ju kunden som får stå för "kalaset"
ÖVRIGT: inläggen är trevliga att läsa, men ibland spårar det ur utanför "husbilen"
Ha en skön sommar
Agneta o Bengt

Sv: Nyhusbilsägare

Men det är ju inte alla som har så gott om pengar

Sv: Nyhusbilsägare

Räkneexemplet gäller även för billigare husbilar.
Kolla vad en 2007:a kostar på blocket, det betalade vi för en 2012:a i höstas (familjehusbil med alkov).

Peter :)

Tillbaka
Toppen