• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Nyeste kortopdatering til Garmin frigivet

F

F.d. 25168

Guest
Nyeste kort er NT 2011.20 frigivet 19.08.10

Bilagor

• Vejledning_til_Garmin_kortinstallation_b[1].pdf
    1,7 MB · Visningar: 159
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 25023

Guest
Sv: Nyeste kortopdatering til Garmin frigivet

Hej Carnival!

Tack för all ditt jobb med ställplatser och övriga POI's för Garmin. Jättejobb! Vi har laddat upp allt i våra GPS'er.

Men nu förstår jag inte vad "kortuppdatering" betyder? Vad menar man med "kort" och NT, har detta med kartuppdatering att göra?

Tack i förväg
jyrki

F

F.d. 25168

Guest

Hej Carnival!

Tack för all ditt jobb med ställplatser och övriga POI's för Garmin. Jättejobb! Vi har laddat upp allt i våra GPS'er.

Men nu förstår jag inte vad "kortuppdatering" betyder? Vad menar man med "kort" och NT, har detta med kartuppdatering att göra?

Tack i förväg
jyrki

:) Kort = Kart
NT = City Navigator Europa NT 2011.20 det nyeste map der er frigivet til garmin navigator

her er den på Svenske :):)

Bilagor

• Kartuppdatering.pdf
    284,8 KB · Visningar: 138
F

F.d. 25023

Guest

Pris på garmin.se c:a 90 dollar, finns det redan torrenter för gratis nedladdning som man kan lita på? Eller kan man köpa den i Sverige på skiva?

jyrki

F

F.d. 25168

Guest

Pris på garmin.se c:a 90 dollar, finns det redan torrenter för gratis nedladdning som man kan lita på? Eller kan man köpa den i Sverige på skiva?

jyrki

Jag har livstidsupdatering på Garmin 660 ( navigatoren inta mej ) kostede omkring 800 sek, giver 4 kartupdateringer om året :) kanske i kan få det til 3790T også ?

kan se den koster 1290 SEK Elgiganten - Garmin nMaps Lifetime Europa

och her 885 SEK Komplett.se - Garmin NüMaps LifeTime kartuppdatering

Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
826
Medlemskap
2026

Denna livstidsuppgradering för Garmin fungerar utmärkt. Har haft den i ca 2 år. Vid varje uppgradering får jag ett mail att det finns nya kartor.
Livstiden gäller dock bara den specifika GPS:en. Vid köp av ny får man köpa ny livstidsuppgradering.

MiKi

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2850
Medlemskap
2024

Garmin ger åtminstone en gratis uppdatering om man registrerar och skaffar konto inom 60 dagar e. köpet. Själv laddat ner nya versionen, köpte en 3790 i Frankrike då vi blev utsatta för inbrott i Amsterdam där laptop, GPS, kameror mm försvann. Än så länge tveksam till uppdateringen som nämnts är knuten till just en specifik GPS.

Mvh Marita

Senast ändrad:
Toppen