• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Nybliven Husbilsägare saknar handbok

F

F.d. 19453

Guest
Hejsan
Ny på forumet, och ny ägare till en Swift Kon-Tiki 640/6 -90 med endast 8000 mil på mätaren. Dock följde ingen handbok med :confused:.
Är det någon som har en PDF eller som kan låna ut sin, jag betalar portot (och ev hyra).
Tack på förhand

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Nybliven Husbilsägare saknar handbok

Hej och välkommen, grattis med det låga miltalet så kan du använda bilen länge om du vill. Jag kan tyvärr inte hjälpa dig med en handbok till bilen, men vi får hoppas att någon som har en ser ditt inlägg.

En sak som man kan föreslå så länge är att i alla fall kolla modell och nr. m.m. på dina installerade saker i bilen, värme, kylskåp v.v.-vatten m.m. Det är ju universalgrejer från andra tillverkare så om man googlar :p: på de sakerna så går det att hitta instruktioner till dem utan problem.

M.v.h. JANKRO.

Senast ändrad:

Peter Lindblom

HBK Medlem
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2026
Sv: Nybliven Husbilsägare saknar handbok

Handböckerna är tyvärr ofta skämt som täcker kanske 10 modeller hos den aktuella tillverkaren.
Separata manualer till de olika delarna (det fick vi med i en separat plastficka) är bra att ha, som tur är så är de ofta de samma oavsett om du betalat 200.000:- eller 2.000.000:-.
Det som kan vara klurigt är gömda strömbrytare som bara var logiskt för den som designade din husbil/modell.

I vår sitter lyset till toan under tvättstället, alltid i skugga om man inte lyser rakt in med en ficklampa. Hittade den med hjälp av ett engelskt forum. Trodde lyset alltid skulle vara på.

Peter :)

Toppen