• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nybörjare!!

F

F.d. 4771

Guest
Hej! Önskar kommentarer, både positiva och negativa (om de finns) med att ha husbil. Är i husbilstankar och skall hyra en bil i slutet av augusti för att prova på. Kanske någon som har en bil och vill hyra ut en vecka?
Vi är båda i den gyllene medelåldern /+, reser mycket och gärna. Bilar i Europa ett par gånger per år, men har träffat på problemet med överbelagda hotell eller för "sunkiga" rum. Tanken på husbil dök upp, men.... vi är ju inga campingmännsikor, lite för "bekväma", vill äta gott uppleva vacker natur m.m. Genom att lyssna runt har vi förstått att det inte riktigt är ett vanligt campingliv med husbil, om man inte själv vill.
Tar gärna mot inlägg, tips idéer och vad man skall tänka på osv.
Hör av er!
Hälsningar Ann-Sophie från Sigtuna
 

Thomas och Lena

FD HBK Medlem
Inlägg
623
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
489
Medlemskap
2023
Sv: Nybörjare!!

Hej på er!
Det finns nog lika många kommentarer som det finns användare på denna sidan, om hur bra det är med husbil.
Det enda negativa jag kan komma på är väl att det lätt blir en ovana med husbil. Men det är ju å andra sidan positivt!
"Att äta gott och uppleva vacker natur". Det låter som husbil i mina öron, om det är ok att laga den goda maten själv vill säga.
Lycka till med ert framtida husbilsliv. Vi kanske ses på vägarna.
/Thomas
 

Kingen

HBK Medlem
Inlägg
4.289
Kommun
Färgelanda
HBK-Nr
2
Medlemskap
2024
Sv: Nybörjare!!

:D Hej och välkomna till Husbilsklubben.se.:D

Ett bra förslag är som ni säger, hyra husbil.
Passa då på att både fricampa och camping.
Så att ni har något att jämnföra.
Kika på ett antal husbilar innan ni hyr en för det är
väldigt lätt att bli besviken, på fel modell.

:) Ha de
 
Toppen