• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nybörjare behöver stöd och hjälp...

Humlanlotta

HBK Medlem
Inlägg
8
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
14379
Medlemskap
2025
Hej på er!

Som nybliven ägare av husbil och även nybörjare av golf så vore jag glad att hitta den däringa förteckningen över golfbanor med ställplatser. Vore även kul om man kunde hitta några spelkompisar :)

Vi vågar oss inte ut så långt men vi vill gärna ha tips från er erfarna husbilsägare!

Dessutom har jag ett tips från vår hemmabana Jönåkers GK mitt i vackra Kiladalen (finns ytterligare två lokala golfklubbar för mer spel om man så vill). Ställplatserna är placerade så att du från bilen ser ut över delar av banan. Kolla gärna in hemsidan www.jonakersgk.se pris 150:-/natten

Hoppas på en fin säsong och massor med mil i husbilen!

Lotta
 

Helena&Rolf

HBK Medlem
Inlägg
305
Kommun
Åtvidaberg
HBK-Nr
10108
Medlemskap
2024
Sv: Nybörjare behöver stöd och hjälp...

Hej.
Vår hemmabana Östad GK har också fixat bra ställplats.
Hustrun är nybörjare och vi vill också träffa andra att golfa med.
Dessutom är vi nya i husbilsvärlden.
Rolf Helena
 

Humlanlotta

HBK Medlem
Inlägg
8
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
14379
Medlemskap
2025
Sv: Nybörjare behöver stöd och hjälp...

Ja men så kul! Vi kanske kan träffas på er bana och spela en runda? Vore superkul! MEN vi har bara klubbhcp och kan behöva "fadder" om det inte är en P&P-bana.

Vi kan väl höras?
 
F

F.d. 25867

Guest
Sv: Nybörjare behöver stöd och hjälp...

Hej på er!

Som nybliven ägare av husbil och även nybörjare av golf så vore jag glad att hitta den däringa förteckningen över golfbanor med ställplatser. Vore även kul om man kunde hitta några spelkompisar :)

Vi vågar oss inte ut så långt men vi vill gärna ha tips från er erfarna husbilsägare!

Dessutom har jag ett tips från vår hemmabana Jönåkers GK mitt i vackra Kiladalen (finns ytterligare två lokala golfklubbar för mer spel om man så vill). Ställplatserna är placerade så att du från bilen ser ut över delar av banan. Kolla gärna in hemsidan www.jonakersgk.se pris 150:-/natten

Hoppas på en fin säsong och massor med mil i husbilen!

Lotta
Hälsa klubben att 150 kr är för mycket för en plats på golfklubb.
Toa, dusch och handduk ingår oftast i greenfeen.
Idag finns det många klubbar som bjuder på ställplats (ett billigt sätt att locka till sig gäster, som kanske till skillnad från de egna medlemmarna också äter på klubben).
 

Chippen

HBK Medlem
Inlägg
1.982
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2024
Sv: Nybörjare behöver stöd och hjälp...

Om det nu var en ställplatser dom ville tjäna pengar på kan dom ju göra om hela golfbanan till ställplatser.
Nu tror jag att ställplatsen endast är en pytteliten del av deras intäkter, dom som vill stå nära golfbanan betalar nog med glädje 150kr, förmodligen för billigt. Och har dom inte råd att betala 150kr kommer dom inte äta på restaurangen heller.

Min bror skulle lätt betala 300-400kr för att stå vid golfbanan medans jag inte ens skulle stå där om det var gratis.
 

55kjelle

FD HBK Medlem
Inlägg
167
Kommun
Staffanstorp
HBK-Nr
11711
Medlemskap
2022
Sv: Nybörjare behöver stöd och hjälp...

Besökte 15 olika banor nu på vår runda vi var även på Jönåker fin plats att stå på. Om man tycker att de är för dyrt att bo på Golfbanor finns de Campingplatser men de blir inte billigare, ett annat alternativ är skogen gratis.:twitcy:
 
F

F.d. 55532

Guest
Sv: Nybörjare behöver stöd och hjälp...

I Golfguiden framgår om möjlighet finns att ställa upp husbilen. På många ställen är det gratis om du spelar. 80 kr som de tar på min hemmabana tycker jag är billigt inkl el.
Även icke golfare är välkommna. Brevikens GK mellan Karlsborg och Hjo.
 

Helena&Rolf

HBK Medlem
Inlägg
305
Kommun
Åtvidaberg
HBK-Nr
10108
Medlemskap
2024
Sv: Nybörjare behöver stöd och hjälp...

Hälsa klubben att 150 kr är för mycket för en plats på golfklubb.
Toa, dusch och handduk ingår oftast i greenfeen.
Idag finns det många klubbar som bjuder på ställplats (ett billigt sätt att locka till sig gäster, som kanske till skillnad från de egna medlemmarna också äter på klubben).

Vad kostar det på Er klubb om man spelar där eller pris om man inte spelar??
 

PatricS

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Umeå
HBK-Nr
2899
Medlemskap
2024
Sv: Nybörjare behöver stöd och hjälp...

Umeå GK
Går att stå där.
Vi håller på att snygga till på de nybyggda platserna.
Finns plan yta och Elstolpar - men som sagt inte riktigt klart än - men går att stå där.
Bilder å kordinötter mm kommer så fort det går.
 
S

Sören-6830

Guest
Sv: Nybörjare behöver stöd och hjälp...

Vid Trelleborgs golfklubb kostar det 75:- inkl el antingen man spelar eller ej.
 

55kjelle

FD HBK Medlem
Inlägg
167
Kommun
Staffanstorp
HBK-Nr
11711
Medlemskap
2022
Sv: Nybörjare behöver stöd och hjälp...

På Söderåsens gk kostar det 100kr och man är välkommen enl. Klubben. Många el uttag vatten på platsen.
 
Toppen