• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nya skatteregler kommer

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Nya skatteregler kommer

Det blir säkert så att ett fåtal får sin skatt sänkt men definitivt inte flertalet av den stora massan. Ännu har inte staten gjort något som medfört skattelättnader & det fåtal gånger någon skatt sänkts så har man infört någon annan avgift eller höjt någon annan skatt. Senast gäller att skatten på fossila bränslen höjs från årsskiftet med bensin för 48 öre + moms och diesel på 53 öre + moms. Vad blir då kvar av den eventuella sänkningen av fordonsskatten? Nej, det lutar nog dessvärre åt att det blir dyrare för dom flesta. I dagsläget är statens utgifter stora & skattkistan behöver fyllas på.:D

Bennie
 
F

F.d. 25200

Guest
Sv: Nya skatteregler kommer

Vad jag känner till så finns inte dessa bidrag i sverige. "jobbskattebidraget, ROTbidraget, RUTbidraget"

MVH

Stig
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.238
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Nya skatteregler kommer

Hur kom detta med bidrag in i tråden om eventuella nya skatteregler för husbilar (och kanske andra bilar)?

Jag föreslår att vi försöker hålla oss till skattereglerna för framför allt husbilar så slipper vi risken att tråden glider iväg mot partipolitik och måste stängas. Kanske någon har konkret information om de nya skattereglerna?

//Michael, HBK Web
 
Toppen