• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Nya modem.

A.Borg

HBK Medlem
Kommun
Partille
HBK-Nr
71
Medlemskap
2025
Jag fick nys om ett företag i Skövde som konstruerar modem för mottagning via sattelit www.forsway.com .Kan detta vara något för husbilen,en fråga till er som är lite mer tekniskt bevandrade.
Anders.B

Sv: Nya modem.

Desverre bare en enveis sat løsning, du bruker ditt vanlige GPRS/EDGE/3G abonnement for å sende data - over sat kommer data fra internet. Kan gi en liten boost på hastighet ved nedlastning. Mulig en kan spare litt på mobilregningen, men får en reging fra sat opperatøren i stedet.

Tilsvarende løsning har eksistert som en speedboost for de som ikke kan få annet enn analog modem forbindelse. GPRS utgaven kan også ha en fordel fremfor bare GPRS.

Sv: Nya modem.

Dessutom är en satellitbaserad nerlänk känslig... t ex fri sikt till satellit, noggrann inställning av parabolen (om man inte har råd med gyrostabiliserade paraboler förstås). Vi som vill vara mobila i ordets rätta bemärkelse, även när vi kör, får nog förlita oss på 3G/WLAN teknik idag.

Tillbaka
Toppen