• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Nya husbilen!

F

F.d. 8178

Guest
Nu har vi hämtat vår nya husbil; en Hymermobil B 504 SL, 2007:) En integrerad bil på 6 m (5,99 närmare bestämt) och med totalvikt 3500 kg (går att väga upp till 3850 kg men det vill vi/behöver vi inte).
Den är byggd på en Fiat med 130 hk motorn och med ett Alko dubbelgolvschassie.
Jag har erfarenhet av några husbilar sedan tidigare (Fendt 500 och Fendt 560 från början av 1990 talet) och det som jag märkte mest av på den första turen var hur tysta bilarna har blivit jämfört med förr, riktigt vilsamt. Väghållningen och prestandan i motorn, speciellt i kombination med denna "lätta bil" var också påtagligt förbättrad, men skam vore väl det annars.
Utrustningsmässigt så har vi satt på dubbla ac, på motorn och på taket, då vi tänker oss ner till södra Europa så ofta vi får möjlighet. Markis, backkamera, larm, säkerhetslås på dörrarna, farthållare, TV/digitalbox/elektronisk antenn (fungerar över förväntan) etc. har också monterats.
Nu håller jag själv på med lite kompletteringar som tex brandsläckare, radio/CD, extra krokar. Lite praktisk inredning i garaget så att grejorna ligger still och skrammelfritt, så gott det nu går, pysslas det också med.
Så när madrassen till dubbelsängen kommit drar vi ut och premiärcampar endera veckoslutet. Hoppas vi ses.

F

F.d. 50004

Guest
Sv: Nya husbilen!

:D Grattis till nya bilen.

Hasse och Lena

Toppen