• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nya 60 och 80 begränsningarna

F

F.d. 50021

Guest
Jag har köpt en ny TOMTOM go 730 och de nya hastighetsbegränsningarna är inte med i den.
ska det vara så eller har jag gjort fel när jag uppdaterade den.
jag tycker man kan begära att de ska vara med:twitcy:
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Nya 60 och 80 begränsningarna

Att navigatorerna inte är uppdaterade när man köper dem och inte ens när man uppgraderar med nya kartor är ett stort problem. Därför har jag numera navigatorn i mobilen, då har man alltid färskvara. Wisepilot har numera Speedalert med hastighetsbegränsningar och varningar även på småvägar. Man kan testa gratis en månad. Ladda in på mobilen download.wisepilot.com/motion

Speedcam.tk är ju den bäst uppdaterade filen för trafikkameror men med Wisepilot ligger de redan inne och uppgraderas kontinuerligt. Wisepilot med Speedalert visar dessutom vilken hastighet alla allmänna vägar har och kan dessutom varna när man kör för fort. Eftersom jag själv har svårt med vilken hastighet som råder är detta till stor hjälp.
 
Senast ändrad:

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Sv: Nya 60 och 80 begränsningarna

Att navigatorerna inte är uppdaterade när man köper dem och inte ens när man uppgraderar med nya kartor är ett stort problem. Därför har jag numera navigatorn i mobilen, då har man alltid färskvara. Wisepilot har numera Speedalert med hastighetsbegränsningar och varningar även på småvägar. Man kan testa gratis en månad. Ladda in på mobilen download.wisepilot.com/motion

Menar du att detta system håller alla hastighetsförändringar uppdaterade? I så fall lysande.

Själv håller ja alla fartkameror uppdaterade via speedcam.tk

Har stängt av varningsljudet för att man kör över i navigatorn angiven hastighet. Enerverande med bånkandet.

Har tänkt byta navigator nästa år hoppas att de flesta nya hastigheter kommit med.
 
Toppen