• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ny valp medlem.

StJeP

HBK Medlem
Inlägg
810
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
590
Medlemskap
2024
Sv: Ny valp medlem.

Grattis!

Vilken sötnos. Vad är det för ras och hur gammal är han?

/Berner Sennen tiken Ebba 7½ år
 
F

F.d. 6057

Guest
Sv: Ny valp medlem.

det är en Kooikerhondje och den är 7 veckor
 
F

F.d. 8765

Guest
Sv: Ny valp medlem.

Välkommen Coda önskar Kira.
Du var en för mej en ovanlig ras som jag inte har hört talas om, än mindre träffat. Själv är jag en Shettland sheepdogsflicka på 4 år.


IMG_0179.JPG
 
Senast redigerad av en moderator:

Inge Johnsson

HBK Medlem
Inlägg
536
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
1412
Medlemskap
2024
Sv: Ny valp medlem.

Vill bara presentera klubbens nya kanske (yngsta) medlem som kommer på fre 9/5 han heter Coda:))

Vi har idag en Bordercollie på 14 år, och nu har hjärtat blivit så dåligt att veckor eller månader är räknade, det är fruktansvärt att behöva lämna en trogen kompis.

Vi har diskuterat att en ny hund måste det bli när stunden är inne, och vi fastnade för rasen ni har köpt. Lagom stor och en livlig ras verkar det vara. Vi får se vad som som händer framöver. Vi får läsa på mer om rasen så får vi se.

Lycka till med valpen!
 

Janne o Monica

HBK Medlem
Inlägg
7
Kommun
Habo
HBK-Nr
700
Medlemskap
2024
Sv: Ny valp medlem.

:)
Hej

Fin liten krabat. Lycka till med honom.

Vi har också en Kooiker, han är 1 år och en toppenhund som älskar att åka husbil. Han får vara med överallt och trivs verkligen med detta. Vi kanske ses ute på vägarna, ska hålla utkik.
:dog:

Kolla gärna vår hemsida Morra.

Finns det fler Kooiker i klubben? Vilka andra raser finns det?

Hälsningar
Monica

hundvalpar 014.jpg
 
F

F.d. 3581

Guest
Sv: Ny valp medlem.

Hej, vilken fin bild..
Jo, andra raser finns det.

Vi har två Irländska Varghundar - tikar. En på 22 månader och en valp på 9 mån.

Den äldsta är en återtagen hund som vi tagit hand om, och valpen är halvsyster till den stora.

Mvh
Ds
 

Janne o Monica

HBK Medlem
Inlägg
7
Kommun
Habo
HBK-Nr
700
Medlemskap
2024
Sv: Ny valp medlem.

:dog:

Irländska varghundar är ju jättefina, trivs de med husbilslivet?

Vi har ytterligare en hund en blandras mellan gråhund och bordercollie, han tycker inte om att åka husbil vi försöker lämna honom hemma hos barnen eller på pensionat när vi åker iväg längre sträckor. Han trivs väldigt bra på pensionatet vi har här i Habo, enda stället där han går upp i vikt.
 
F

F.d. 3581

Guest
Sv: Ny valp medlem.

Hej, Monica o Janne.

Ja, det är en härlig ras. Väldigt snälla, sociala och lite respektingivande. Och konstant hungriga.
Båda två gillar verkligen att åka husbil. I början brukar de stå och titta ut för att så småningom lägga sig till ro och sova.

Det räcker med att säga: "nu skall vi åka bil" så springer de fram till husbilsdörren.

Enda problemet är om man behöver öppna toalettdörren på natten och konstaterar att det ligger en 70-kilos bjässe ivägen, för dörren.
Då har man två val - antingen så försöker man väcka kolossen för att flytta sig - vilket kan ta tid, eller oxå så får vår natur ett nattligt besök....

DS
 

Janne o Monica

HBK Medlem
Inlägg
7
Kommun
Habo
HBK-Nr
700
Medlemskap
2024
Sv: Ny valp medlem.

:dog:
Låter ju kul. man får stå ut med lite smärre problem med toadörren, "vad är väl en toa när man har världens bästa hundar och naturen utanför dörren"

Vår lille Rocky behöver man inte ens säga husbil till utan bara släppa ut till bilarna han väljer husbilen före allt annat. Han är nöjd bara han får komma in och ligga i sätet.
 
Senast ändrad:

schmid

HBK Medlem
Inlägg
1.902
Kommun
Mark
HBK-Nr
353
Medlemskap
2024
Sv: Ny valp medlem.

Hej!

Och lycka till med den nya valpen.

Våran Acke är nu 5 månader och är helt underbar.
 

maxen

HBK Medlem
Inlägg
109
Kommun
Haninge
HBK-Nr
161
Medlemskap
2024
Sv: Ny valp medlem.

Hej!
Vi har två Golden retriver killar. De är 2½ resp. 4½ år gamla. De är halvbröder och gillar varandra jätte mycket. De leker och leker tillsammans. Våra killar gillar att åka husbil men inte vanlig bil.
Vi har en bur av kompostgaller som våra killar sitter i ute när vi äter ute. Då får de ha närheten till oss och slippa vara kopplade.

MVH
Maxen
 

gugge-44

FD HBK Medlem
Inlägg
2
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
1986
Medlemskap
2021
Sv: Ny valp medlem.

Hej.
Det var en söt liten hund ni har. Själva har vi en boxerkille på två år som vi tränar in på husbilen som vi precis har köpt. Premiärturen gick till Öland. Jag undrar om det finns någon annan som har en boxer.
Det vore roligt om hundfolket kunde stämma träff någon gång.
hälsningar
gugge-44:)
 

anjohn

HBK Medlem
Inlägg
431
Kommun
Umeå
HBK-Nr
1664
Medlemskap
2024
Sv: Ny valp medlem.

Jag är också rätt ny på det här med husbilar, men det verkar klart lovande!

Ernst 12 veckor
 

Bilagor

  • Ernst 2008 051.jpg
    Ernst 2008 051.jpg
    95,5 KB · Visningar: 2
Senast ändrad:
F

F.d. 6057

Guest
Sv: Ny valp medlem.

Hej Inge. det är en underbar hund som jag varmt rekomenderar, Cirtaps har för övrigt en tikvalp kvar som vi träffade i samband när vi hämtade Coda, och hon var helt underbart go, hade vi haft möjlighet så hade vi köpt henne med men men,
 

JanneW

HBK Medlem
Inlägg
439
Kommun
Örnsköldsvik
HBK-Nr
1335
Medlemskap
2025
Sv: Ny valp medlem.

Ja det var en rolig och annorlunda hundras ni har Micke

Även här finns det vovve, men kanske mera normal eftersom det är en Flat coated retreiver.
Det enda ovanliga, eller mindre vanliga i alla fall, är väll då att den är brun vilket ju jag personligen tycker är läckrare (många lär säga i mot nu..... :D)

Hoppas vi och hundarna ses där ute :cool:

IMG_0085.jpg
 
Toppen