Vi har precis investerat i en ny truma. Den andra levde i ca 15 år. Den nya har mer funktioner och värmer upp snabbt, men det låter väldigt mycket. Ska den verkligen göra det? Visst lät den gamla en aning, men aldrig så man stördes.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Vi har precis investerat i en ny truma. Den andra levde i ca 15 år. Den nya har mer funktioner och värmer upp snabbt, men det låter väldigt mycket. Ska den verkligen göra det? Visst lät den gamla en aning, men aldrig så man stördes.
El och gas.Vilken TRUMA har du diesel-gas...?
Om du också anger vilken modell du har. finns det säkert medlemmar som har en sådan som kan hjälpa dej?El och gas.
Tack, vi har Truma combi@e tror jag den heter.Om du också anger vilken modell du har. finns det säkert medlemmar som har en sådan som kan hjälpa dej?
Truma finns inte för vattenburen värme!Låter den lika på både el och gasdrift?
Vid gasdrift finns en primärluftfläkt som ger förbränningsluft till gasbrännanren. Berodende på efekt, gaslågans storlek blåser den olika mycket. En liten fläkt.
Sekundärluften är den som blåser in varm luft i husdelen, den är större omkring 20 - 30 W,
den bör ha fler steg beroende på värmebehovet.
Dennna flökt är den som går vid både gas och eldrift.
Är det en vattenbaserad anläggning är det en vattenpump som matar ut värmen. Den bör gå tyst.
Roysan
Tack för svar, vi fortsätter att undersöka. Märkligt hur som då den är helt ny och inte särskilt billig.
Vi hade problem med högt ljud efter att pannan varit på reparation.Varför vänder du dej inte till säljaren? Du borde ju ha garanti om den är ny?
Vi hade problem med högt ljud efter att pannan varit på reparation.
Pannan var inte rätt monterad tillbaka,luft röret satt löst som avleder avgaserna ut så varje gång pannan gick igång smällde det till högt. Återkommer med rätt beskrivning när "guben" kommit hem.
Vad menar du. Vi skriver väl om Trump pannan.Är du säker på att du svarar i rätt tråd? Den jag ställde frågan till heter Karmen?
Hej RiRos. Den här tråden hanterar Karmens problem med sin Truma panna. Tycker annars att Trump pannan var en rätt kul metafor.Vad menar du. Vi skriver väl om Trump pannan.
hej..jo då till golvvärme finns det...Truma finns inte för vattenburen värme!
//Tommy