• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ny rund duschmatta

carsten

HBK Medlem
Inlägg
976
Kommun
Båstad
HBK-Nr
792
Medlemskap
2024
Någon som vet var man kan få en rund matta liknande den på bilden, tillskuren både runt om och med hålet i mitten. Har försökt skära till en själv men det blev inte så bra. Frågade en gång på Hymercenter men det priset var så högt att jag höll på att trilla baklänges......
 

Bilagor

  • 20201004_122010.jpg
    20201004_122010.jpg
    1,2 MB · Visningar: 140
F

F.d. 22252

Guest
De firmor som klär om möbler borde ha både maskiner och kunnandet en lapp med mått och skaffa materialet själv så tar det inte många minuter att göra.
 
F

F.d. 22252

Guest
Från början hette de Sympatex som fabrikat men numera finns det många sorter. Om man lägger en tallrik eller liknande där hålet ska vara så går det lättare att skära med en skarp kniv som inte är så bred som en mattkniv. Man får trycka fast mattan ordentligt så den inte glider, och inte skära hela vägen igenom på en gång.
 

tony o nette

HBK Medlem
Inlägg
1.479
Kommun
Gävle
HBK-Nr
17682
Medlemskap
2024
Notera yttermått och hur stort hål du behöver.
Åk till Momentum eller liknade firma som har vatten- eller laser-skärare
med din matta och fråga om dom kan skära i detta material.
Kan dom det så fixar dom centreringen av hålet om det nu sitter i mitten vill säga.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 58689

Guest
Någon som vet var man kan få en rund matta liknande den på bilden, tillskuren både runt om och med hålet i mitten. Har försökt skära till en själv men det blev inte så bra. Frågade en gång på Hymercenter men det priset var så högt att jag höll på att trilla baklänges......
Jag köpte den här på IKEA och är mycket nöjd med den! Passar perfekt!! Har en rund Toftbo ovanpå, men den tror jag inte finns kvar på IKEA.
 
Toppen