• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ny Padda!

schmid

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
353
Medlemskap
2025
God middag på er!

Ja, då har jag blivit med padda.:D

Och allt är Janne Ekans fel............:twitcy:

En övertygande demo....

Nåväl..

Beställt en iPad 2 WiFi 3G 64 Gb idag.

Verkade vara svåra att få tag på, men lyckades få tag på en i Växjö!

Dom skickar den till Borås för av hämtning under torsdagen!

Nu blir det rejäl navigering i Husbilen.:)

Skall bli spännande!

Ha det gott!

Senast ändrad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Ny Padda!

Grattis, du kommer inte att ångra dig!

Tänkte påminna dig om, såvida du inte redan har navigationsapp, att Navigon och iGo Primo har rabatterade priser med jämna mellanrum. Om du har tid att vänta förstås men det har man ju i regel inte.

schmid

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
353
Medlemskap
2025

Hej Anders!

Jo... jag har redan Navigin till min iPhone!

Den skall ju funka!

Men tack för tipset, ibland blir det ju lite förmånliga priser på nätet.

Sitter nu och brottas med Bord Atlas appen, har du bra koll på den?

Ha det gott

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Sitter nu och brottas med Bord Atlas appen, har du bra koll på den?

Bordatlas är borttagen från App Store, man fick ingen ordning på den, men den dyker väl upp igen.

Det finns en app som är bättre än Bordatlas nämligen Promobil Mobil Life +.
Den kostar 45:- och har koppling till Navigon. En annan fördel är att den kan laddas ned till minnet för att kunna köras offline.

F

F.d. 58689

Guest

Har man navigons app i iphonenen så laddar man ner appen gratis till iPad, under förutsättning att man använder samma iTunes-konto.

Carina

HBK Valberedning Sammankallande
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
6
Medlemskap
2026

God middag på er!
Ja, då har jag blivit med padda.:D
Och allt är Janne Ekans fel............:twitcy:
En övertygande demo....
Nåväl..
Verkade vara svåra att få tag på, men lyckades få tag på en i Växjö!
Dom skickar den till Borås för av hämtning under torsdagen!
Nu blir det rejäl navigering i Husbilen.:)
Skall bli spännande!
Ha det gott!

Jag är också snart ägare av en iPad, samma variant som du, :D
Den är beställd, så här sitter jag & väntar :D
Och det var Janne som först gjorde mig nyfiken, sen blev jag ännu mer nyfiken när Lotta Rantzow visade sin. :yes:
Och jag har följt de här intressanta trådarna som är skrivna om iPad och alla finesser,
De får återkomma till när jag har fått den :D

F

F.d. 2692

Guest

Jaha, då har man tydligen lurat ner 2 stycken klubbkompisar i "Padd-träsket".

Men var lugn, ni kommer inte att ångra er. Dock har jag bara 1:an men den duger gott. Efter några månader och efter nyhetens behag lagt sig är min erfarenhet följande.

Med Navigon installerad får man leta efter en bättre navigator. Stor och knivskarp skärm. Riktigt lång batteritid, pratar inte om timmar utan dagar. Läser dagligen mina mail och surfar, mycket snabbare än att gå och starta upp min stationära dator. Eftersom det är Apple som gäller för mig har jag konto på MobilMe, där synkas kalender, mail, kontakter med telefonen, Paddan och min stationära dator, fungerar klockrent.

Kanske lite utanför tråden. Att program går att ladda ner i både Iphone och Ipad vet jag, men hur blir det om vi skaffar en till Iphone i familjen, någon som vet.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Kanske lite utanför tråden. Att program går att ladda ner i både Iphone och Ipad vet jag, men hur blir det om vi skaffar en till Iphone i familjen, någon som vet.

Så länge det är samma Itunes-konto går det bra. Det går att lägga in skilda e-postadresser men kalender och kontakter blir nog de samma.

F

F.d. 58547

Guest

Jag är också snart ägare av en iPad, samma variant som du, :D
Den är beställd, så här sitter jag & väntar :D
Och det var Janne som först gjorde mig nyfiken, sen blev jag ännu mer nyfiken när Lotta Rantzow visade sin. :yes:
Och jag har följt de här intressanta trådarna som är skrivna om iPad och alla finesser,
De får återkomma till när jag har fått den :D

Till midsommar Janne får du gärna låna min dator så att du inte behöver ta med paddan.
Saken är att jag valde bort den mot en beg kamera ju.
Suget kan bli för stort:twitcy:.

F

F.d. 2692

Guest

Måste ha Paddan med, det är ju min navigator, hur ska jag annars kunna hitta till Ragglanda. :D

Mona & Kjell

HBK Medlem
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2025

Blev aningen besviken efter att ha köpt (569:)och laddat ner Navigon Europa-appen till min iPad.
Som tillbehör dök då upp en version för lastbil+husbil för en merkostnad av 729:-.
Har inte hittat denna version för direktnedladdning utan att ha laddat ner den förstnämna först.
Tycker de tar rejält betalt för husbilstilläggsinformationen!
Det handlar väl om detta med gungor och karuseller förstås, antar jag!?
//Kjell

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Jag tror inte att lastbil/husbilstillägget är värt pengarna. Inte heller Panorama View 3D som inte visar större nivåskillnad än det vanliga 3D-läget. iGO Primo är bättre på detta.

PeO&AL

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
6607
Medlemskap
2025

Blev aningen besviken efter att ha köpt (569:)och laddat ner Navigon Europa-appen till min iPad.
Som tillbehör dök då upp en version för lastbil+husbil för en merkostnad av 729:-.
Har inte hittat denna version för direktnedladdning utan att ha laddat ner den förstnämna först.
Tycker de tar rejält betalt för husbilstilläggsinformationen!
Det handlar väl om detta med gungor och karuseller förstås, antar jag!?
//Kjell

Jag tycker inte du skall hänga upp dig på tilläget, jag har använt mig av flertalet GPS'er och den jag är mest nöjd med är Navigon Europa utan några tillägg. Om du skulle köpa det tillägg som du beskriver på någon annan GPS kostar de betydligt mer. Prova den du har köpt nu och tyck till om några månader, då tror jag du har en annan åsikt.

F

F.d. 2944

Guest

Snart är man med i gänget!
Min padda kommer i veckan.
Janne! Är det svårt att synka kalendrarna via MobileMe?
Jag kör ett iTuneskonto, har mobileMekonto och använder följande prylar.

iPhone
iMac
MacBook Pro
MacMini
och som sagt snart en iPad

MobileMekontot är helt nytt för mig och jag har inte bestämt mig för om jag skall behålla det efter testtiden.

F

F.d. 2692

Guest

Jag tror inte att lastbil/husbilstillägget är värt pengarna. Inte heller Panorama View 3D som inte visar större nivåskillnad än det vanliga 3D-läget. iGO Primo är bättre på detta.

Nej panorama tillägget var ingen höjdare, visserligen har jag kört i Skåne i helgen och där är ju som känt inga större höjdskillnader.

F

F.d. 53149

Guest

Vad jag kan förstå, så kommer iCloud nu i juli vilket, vad jag förstår, ersätter MobileMe. Dessutom lär iCloud vara kostnadsfri i motsats till MobileMe.
Rätta mig om jag har fel!

/Mariarne

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Vad jag kan förstå, så kommer iCloud nu i juli vilket, vad jag förstår, ersätter MobileMe. Dessutom lär iCloud vara kostnadsfri i motsats till MobileMe.
Rätta mig om jag har fel!

/Mariarne

Riktigt!

I nästa version (5) synkar man i molnet, dvs man slipper vara kopplad till datorn.

F

F.d. 2692

Guest

Som skrivits kommer iCloud och fungerar den som MobileMe är det kanon. Har min Mac Pro, iPhone och iPad synkade och fungerar helt problemfritt. Kör man med pusch går synkningen blixtsnabbt.

Toppen