• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ny opdatering til Garmin 3790T !!!!!!!!

F

F.d. 25168

Guest
Denne opdatering, gör at den kan vise billeder og tekster fra, dom GPI jag har gjort :)

"
This issue has been resolved now on the latest software update for the Nuvi 37xx.

[FONT='Calibri','sans-serif']To download the software please go to www.garmin.com/webupdater please follow the onscreen instructions to download and install the application. Once you have the software installed on your PC please connect your Nuvi to your PC using the supplied USB cable. The software will give you the option to launch it please do so and follow the onscreen prompts.[/font]

[FONT='Calibri','sans-serif']If the software doesn't launch, please follow the instructions below:[/font]
  1. Click on Start on your PC
  2. Click on All programs
  3. Click on the Garmin folder
  4. Click on WebUpdater
  5. Follow the onscreen instructions on the web updater to update the software on your Nuvi

Ronnie ShortoGarmin (Europe) Ltd

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 25168

Guest
Sv: Ny opdatering til Garmin 3790T !!!!!!!!

Hoppas nogen med 3790T vil beretta om opdateringen virker, och GPI filer med tekster och billeder vises på navigatoren.

Please :)

F

F.d. 25168

Guest

:applaus::applaus: Snygt :) Bra at garmin har villet höre på os :):) och opdateret software :) Så nu er garmin 3790T en bra favorit på min näste navigator

MiKi

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2850
Medlemskap
2024

Hur bra som helst, tack för att du engagerade dig, nog skall du "unna" dig en 3790!
Mvh Marita

F

F.d. 2692

Guest

Äntligen, fick tillbaka min GPS efter utlåning till sonen. Naturligtvis är det första man gör att uppdatera. Tyvärr funkade inte WebUpdater i Macen utan det fick jag göra via min PC.

Där satt den, fungerar klockrent med text och bilder.

Carnival, ett jättetack för ditt arbete.

F

F.d. 25023

Guest

Hej Carnival!

Jättetack! 3790'n fungerar med bilder och text, tack än en gång.

Nu är det bara hoppas att den andra SW-uppdateringen jag fick in samtidigt har hjälpt till att rätta de felen 3790'n gör vid val av vägar. 660'n har hittils varit överlägsen att navigera rätt....

hälsning jyrki

F

F.d. 5002

Guest

Gäller denna uppdatering också för Garmin 1350? Kan jag göra det på min Mac
och hur gör jag då? Tack på förhand!

petterssonbj

HBK Medlem
Kommun
Tibro
HBK-Nr
5111
Medlemskap
2025

Lite snopen vart jag när jag skulle kolla min uppdatering jag gjorde på min Garmin 1490
Kartan var borta fanns bara grundkartan kvar körde med garmins updater, nåt fel har jag säkert gjort känns som det bara är att köpa en ny karta för den kartuppdatering jag hade
var förbrukad och låst står det på min sida hos Garmin
Någon som har en uppfattning om vad jag gjorde för fel så man ev kan lära sig av misstaget.
Tror att det är den 4:de i ordningen jag har, Garmin har ju en förmåga att ändra rutiner hela tiden för uppdateringar, tycker i alla fall att det inte ska gå så enkelt att radera bort en karta

P-zon

F

F.d. 25168

Guest

Gäller denna uppdatering också för Garmin 1350? Kan jag göra det på min Mac
och hur gör jag då? Tack på förhand!

Lars, jag tror inta du behöver denne uppdatering :) for at kunne se billder og tekster i din Garmin.

Download GPI filen du önsker her http://www.husbilsklubben.se/forums/t44095/ , og kopier den ind i mappen garmin / poi på din navigator, så skulle det virke :)

sonyLT

FD HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
54
Medlemskap
2024

P-zon
Jag har också garmin 1490 och har uppdaterat efter hand som filerna kommer ut. Det fungerar perfekt med bilder och text.
Det är bara att dra GPI filerna till mappen Poi i navigatorn
Sonny

Senast ändrad:

petterssonbj

HBK Medlem
Kommun
Tibro
HBK-Nr
5111
Medlemskap
2025

Ok så långt hänger jag med men vad jag gjorde var en mjukvaruppdatering på Garmins hemsida.
mvh P-zon

F

F.d. 25168

Guest

Lite snopen vart jag när jag skulle kolla min uppdatering jag gjorde på min Garmin 1490
Kartan var borta fanns bara grundkartan kvar körde med garmins updater, nåt fel har jag säkert gjort känns som det bara är att köpa en ny karta för den kartuppdatering jag hade
var förbrukad och låst står det på min sida hos Garmin
Någon som har en uppfattning om vad jag gjorde för fel så man ev kan lära sig av misstaget.
Tror att det är den 4:de i ordningen jag har, Garmin har ju en förmåga att ändra rutiner hela tiden för uppdateringar, tycker i alla fall att det inte ska gå så enkelt att radera bort en karta

P-zon

Om du inta har hukommelse nok på navigatoren, kan den inta lägge in det fulde kart.

läg det in på SD kart, eller flyt alle dine Poi's over på SD, så der er plats til kartet på navigatoren.

Innan updatering er det altid en god ting, at lave en backup, så det kan reinstalleres som det var innan.

petterssonbj

HBK Medlem
Kommun
Tibro
HBK-Nr
5111
Medlemskap
2025

SonyLT Det var faktiskt så jag gjorde som du säger.
Carnival menar du att webupdatern skyfflade bort kartan för att ge plats för mjukvaruuppdateringen, har även ett minneskort på 2g i gpsen.
Man måste väl få en fråga först i så fall. Tycker det luktar bugg.

P-zon

F

F.d. 25168

Guest

SonyLT Det var faktiskt så jag gjorde som du säger.
Carnival menar du att webupdatern skyfflade bort kartan för att ge plats för mjukvaruuppdateringen, har även ett minneskort på 2g i gpsen.
Man måste väl få en fråga först i så fall. Tycker det luktar bugg.

P-zon

Mjukvaren har förste prioritet, derefter kartet, men jag fik dengang en varning om ikke nok hukommelse innan.

petterssonbj

HBK Medlem
Kommun
Tibro
HBK-Nr
5111
Medlemskap
2025

Tack för svaret Carnival jag får kolla med någon Garmin återförsäljare skulle det vara bättre att köpa en karta på minneskort i så fall ?
Går den att uppdatera i så fall ?

Mvh P-zon

F

F.d. 25168

Guest

Tack för svaret Carnival jag får kolla med någon Garmin återförsäljare skulle det vara bättre att köpa en karta på minneskort i så fall ?
Går den att uppdatera i så fall ?

Mvh P-zon

Har haft kartet på SD et stykke tid, brugte mapsource til at overföre det til SD. Kunne inta updatere direkte til SD, bare via mapsouce.

idag har jeg kartet på navigatoren ( rensede navigatoren for ubrugte röstar, billeder, musikfiler och andet ) derefter kunne kartupdateringen väre derpå, lagde derefter mine poi filer ind på SD kartet ( garmin / poi ), samt musik og billeder.

Har inta haft problemer sedan :)

Senast redigerad av en moderator:
Toppen