• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ny mppt regulator 30 Ah

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Har beställt denna från AliExpress

Slutpriset med rabatter och frakt blev 69$
Ska komma på 15 dgr (enl dom)

Någon som har samma?
Följde med BT koll på laddningen och en display man kan sätta på väggen.
Struntade i temperatorcensor då Smart BMS:en på batteriet sköter om det.

Om jag förstår rätt, är det busenkel installation. Två kablar från panelerna och sedan en + och en - till batteriet.
Struntar att lämna in den för så enkelt.

AliExpress regulator 30 Ah

Regulator.png
 
Senast ändrad:

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.131
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Har beställt denna från AliExpress

Slutpriset med rabatter och frakt blev 69$
Ska komma på 15 dgr (enl dom)

Någon som har samma?
Följde med BT koll på laddningen och en display man kan sätta på väggen.
Struntade i temperatorcensor då Smart BMS:en på batteriet sköter om det.

Om jag förstår rätt, är det busenkel installation. Två kablar från panelerna och sedan en + och en - till batteriet.
Struntar att lämna in den för så enkelt.

AliExpress regulator 30 Ah

Visa bilaga 217886
Tydligen är säljaren nöjd nu när du har köpt den.... Eftersom länken du hänvisar till är tom :rolleyes: :twitcy::bye:
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.578
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Har beställt denna från AliExpre
Om jag förstår rätt, är det busenkel installation. Två kablar från panelerna och sedan en + och en - till batteriet.
Struntar att lämna in den för så enkelt.

Det du ev. skall tänka på beroende lite på vilken avläsning och info du har nu om bobatteriet/batterierna.
Om du har en panel i bilen som visar antal A/h som finns i batteribanken så kan det vara en stor fördel att laddningen från din solpanel/regulator kommer med i bilpanelens beräkning så de siffrorna stämmer med vad som verkligen finns i batteribanken.
Om du kopplar regulatorns kablarna direkt till batteripolerna så kommer laddningen från solpanelen inte med i den beräkningen och då blir bilens panel lurad och visar fel. Visserligen kommer det troligen för det mesta att finnas mer i batterierna än bilens panel visar men det kan ändå vara rätt förvirrande.

M.v.h. JANKRO.
 
Senast ändrad:

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Det du ev. skall tänka på beroende lite på vilken avläsning och info du har nu om bobatteriet/batterierna.
Om du har en panel i bilen som visar antal A/h som finns i batteribanken så kan det vara en stor fördel att laddningen från din solpanel/regulator kommer med i bilpanelens beräkning så de siffrorna stämmer med vad som verkligen finns i batteribanken.
Om du kopplar regulatorns kablarna direkt till batteripolerna så kommer laddningen från solpanelen inte med i den beräkningen och då blir bilens panel lurad och visar fel. Visserligen kommer det troligen för det mesta att finnas mer i batterierna än bilens panel visar men det kan ändå vara rätt förvirrande.

M.v.h. JANKRO.
Inte stort problem då jag har Bluetooth på smart BMS:en på litiumbatteriet. Har beställt en MPPT för att kunna få Litium batteriet fulladdat vilket min nuvarande bara kommer upp till 87%.
 

T68

HBK Medlem
Inlägg
903
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
27536
Medlemskap
2024
Hej SirMcLain!
Sitter och kikar på byte av regulator och hittade den här tråden. Tänkte höra hur det har gått med den här regulatorn och om du är nöjd med köpet?
 
Toppen