• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ny medlem

plastpelle

HBK Medlem
Inlägg
3.676
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
948
Medlemskap
2024
Hej alla glada husbilsvänner jag är medlem i en annan klubb. Men märkte att allt stanna av så skrev någon titta på HBK och det gjorde jag. så nu är vi medlemmar Vi det är min fru Annbritt och jag Per vi har åkt hus bil sedan 86 hur många vi har haft vet ej? Jag har byggt husbilar iglasfiber började med campers efter en förfrågan av björn simsson S.M.C. om att göra plastkarroser åt honom men han tyckte att det bliv för dyrt började jag själv ställde ut ELMIA 86sålde några stycken ställde ut i sollentuna där sålde jag en husbilskaross till Hugosson i Vetlanda byggde den sista 99 sedan dess är det bara båtar DET var lite historik-För tre år gjorde vi slag i saken Sålde huset ,köpte nästan ny husbil Hymer tramp 655 köpte sommarstuga utanför Borås enekulla vid frisjön vi kanske bosätter oss där permanent längre fram sedan blev det lägenhet i Frölunda en trea vi tänker göra långresor till varmare länder under den kalla årstiden vi var i Spanien ifeb-mars nu ihöst tänker vi ta en trip till Italien Toscana b.l.a.vi tänker ta Varberg Grenå färjan den 15 okt det är billigast bra 545 kr enkel är det någon som tänker göra en liknande resa så vill vi gärna ha sällskap Obs vi är bara ute en månad Kan ej varautan barn barn längre kommer en till i slutet av november och Jul måste firas i Enekulla med barn o barnbarn HaDe.PER
 

Thomas och Lena

FD HBK Medlem
Inlägg
623
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
489
Medlemskap
2023
Sv: Ny medlem

Hej annpe, och välkommen till husbilsklubben.se!
Om ni varit medlemmar i en "annan" klubb, hittar ni nog en del gamla bekanta här. Själva är vi dock nykommlingar (drygt 2 år) på husbil. Hade som många andra husvagn tidigare. Vi åkte en del ner i Europa då, bl.a. Toscana. Hade gärna åkt med nu också, men jobbet styr tyvärr ledigheten.
Ha det gott och kör försiktigt så ses vi kanske nästa sässong.
/Thomas & Lena
 

Kingen

HBK Medlem
Inlägg
4.289
Kommun
Färgelanda
HBK-Nr
2
Medlemskap
2024
Sv: Ny medlem

:music-icon: Hej och Välkomna till Husbilsklubben.se :music-icon:

:D Hoppas att ni ska trivas i och med gänget här på sidan:D

:music-icon: :music-icon: :music-icon: :music-icon: :music-icon: :music-icon: :music-icon: :music-icon:
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Sv: Ny medlem

Hej och välkommen till klubben. Kul med en Göteborgare till, dessutom Frölundabo. Bor 5km väster om dig.
Du har säkert mycket erfarenhet att bidra med till våra forum.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 6238

Guest
Sv: Ny medlem

Hej Ann-Britt och Per.

Välkommen till Husbilsklubben.se och jag kan bara hålla med Roberth i allt vad han skriver.

Vi bor också i Frölunda cirka 3 km från Er på Toredammsberget.

Hälsningar från Monica o Kurt.

:music-icon: ;) :D
 
F

F.d. 2692

Guest
Sv: Ny medlem

Hej och välkomna.
Är en nybörjare som har haft otrolig nytta av klubben vilket jag hoppas att ni oxså får. Bor nästan granne med er (Hönö)
 

plastpelle

HBK Medlem
Inlägg
3.676
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
948
Medlemskap
2024
Sv: Ny medlem

Hej och välkommen till klubben. Kul med en Göteborgare till, dessutom Frölundabo. Bor 5km väster om dig.
Du har säkert mycket erfarenhet att bidra med till våra forum.
Tänk hur länge sedan jag blev medlem träffade dig Robert på årsmötet förra året har hänt mycket min fru gick bort tio år sedan och Kurt som också hälsa mig välkommen finns inte mer
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Tänk hur länge sedan jag blev medlem träffade dig Robert på årsmötet förra året har hänt mycket min fru gick bort tio år sedan och Kurt som också hälsa mig välkommen finns inte mer
Jag blev förvånad då jag läste första inlägget i denna tråd innan jag upptäckte att datum var från sept. 2007. Plastpelle träffade jag ju på förra årsmötet.
Sedan rullade jag längst ner och hittade det aktuella inlägget. Jag hade tidigare inställningen senaste inlägg högst upp men den inställningen ställde till en del oreda så den togs bort i den senaste versionen av vårt forum.
Kurt ja, en go gubbe som hjälpte mig tillrätta i början, vila i frid.
Vi ses i Mariestad på årsmötet!
 
Toppen