• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

ny medlem

VolvotT24

FD HBK Medlem
Inlägg
1
Kommun
Torsby
HBK-Nr
35672
Medlemskap
2023
Hej.

Själv segelbåtsåkare på Vänern. Blir 16:e säsongen som följer.
Ligger ute typ 60 - 80 nätter om året. Söker natthamn mestadels i nån vik eller utehamn.
Besökt mer än 145 olika platser, där jag slafat. Nån enstaka gång i en kommersiell hamn med bryggavgifter o annat. Inget vidare... Men ibland nödvändigt.

Låg förresten i Snikvika / Läckö och lyssnade på Sven-Ingvars, till kluckande av vågorna i somras.

- Börjar bli sugen på husbil. På bekostnad av båtåkande, så klart.

Tänkte starta med nåt mindre.
Tror det heter Plåtis. Vilket borde duga.
Gärna äldre med tålig inredning.
Låg körsträcka och kamkedja är dock viktigt.
Behöver ingen skrytvagn, som man knappt kan parkera utanför asfalten.

Kommer förmodligen aldrig att ställa mig på nån ställplats.
Såg förändringen i inre hamn Kristinehamn. Förfärligt! Fick ingen fred o ro i kroppen förrän jag la mig på svaj i Mariebergsviken.
Fina lugna båthamnen i princip förstörd.

- Nä, det är skog o natur som gäller för mig o hunden. Vill kunna slå en drill och bada naken utan att det generar.
Har alltid varit så.

Dragkrok kan vara bra för jag tänker mig dra både eka och snöskoter (kedjor på bilen).
Det senare om det går att hålla värmen tillräckligt. D v s minst 10 grader. Det borde en Eberspächer D2 eller D4 klara.
Kopiorna hette Planar tidigare. Den första har jag i båten.

Så nu tänkte jag botanisera på forumet. Om jag inte redan nu blir utkastad... :)

Börjar jag med detta så blir det garanterat en väl nyttjad bil.

/ Toni
 
Senast ändrad:
Toppen