• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ny kamera

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.673
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Min kompaktkamera gav upp och alla bilder täcktes av ett rosarött skimmer. Jag köpte alltså en ny kompaktkamera. Vill inte ha någon större kamera utan den ska få plats i en ficka. Denna kamera köpte jag.
Nikon Europe B.V. - Digitalkameror - COOLPIX - kompaktkameror - COOLPIX Style - COOLPIX S3500 - Digital Cameras, D-SLR, COOLPIX, NIKKOR Lenses Klicka på rosa med mönster så ser ni hur läcker min nya kamera är.

Har nu haft den i några dagar och känner mig nöjd med mitt köp. Att sedan kameran är väldigt snygg är inget minus. Den är lätthanterlig och har många funktioner som jag håller på att lära mig.

DSCN0032.JPG
DSCN0034.JPG

Dessa bilder tog jag i morse och dom är helt obehandlade.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Ny kamera

Min gamla Nikon P7000 med CCD-sensor har inte gett upp än. Ibland får jag för mig att de nya CMOS-sensorerna har gjort kompaktkamerorna bättre på senare år, så därför köpte jag en Olympus XZ-1 nyligen för att jämföra bildkvalitéerna.

Olympusen må ha en minsta bländare på 1,8 m.m. men bildkvalitén kommer inte i närheten av den som min "gamla" P7000 presterar. Delar av bilderna blir liksom utsmetade på något sätt och små detaljer försvinner i något sorts "ludd". Den ska jag lämna tillbaka!

Det är väl inget fel på skärpan i den här bilden med P7000? Klicka på bilden!

ko.jpg

Jappe
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Ny kamera

Eftersom du redan köpt en kamera är det försent att tipsa om att kameran bör kunna kopplas upp mot nätet med WiFi. All filöverföring sker automatiskt och ev. bearbetning kan direkt göras med fotoappar i telefon eller allra helst i platta.
 
Toppen