• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ny Fiatsida

Wickevire

HBK Medlem
Kommun
Luleå
HBK-Nr
4030
Medlemskap
2025
Sv: Ny Fiatsida

Man kan oxå kolla om din husbil är aktuell för ev. recalls mha att fylla i modell och chassinummer på servicesidan. Problemet är bara att Fiats generalagentur byter ägare efter nyår vilket innebär att man inte är intresserad av att åtgärda reklamationer idag.

BerntMgn

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
262
Medlemskap
2025

Fiat-Service på internet som det står i sista numret av Caravanbladet.

Kan det vara så att Fiat nu satsar på oss husbilsägare? Här kan man logga in för att se info om sin egen bil o lite av varje.

Fiat Ducato Camper

Ja Håkan
Va är det man kan få reda på, det enda som jag ser är ev recalls.
På va då jo framdelen d.v.s det är ju denna som husbilsbyggarna köper o ibland med Fiats chassie.
Men alla vi luttrade husbilsägare vet ju att vad vi köpt är ett legopussel o varje bit har sin historia.
Hursomhelst
All info är bra

Pensionär

HBK Medlem
Kommun
Österåker
HBK-Nr
3142
Medlemskap
2025

Har någon försökt registrerabilen på Fiats hemsida.
Jag matar in id nummer, sedan vill dom ha dom 7 sista siffrorna, inga problem där heller.
Slutlgen ska man verifiera med 8 bokstäver/siffror slumpmässigt, som visas ovanför .
Men det fungerar inte! får hela tiden upp frågan "check your cassis code" vad tusan menar dom med det?
Tackar på förhand
Peter

F

F.d. 7117

Guest

Det verkar som du ska skriva en nolla följt av de sju siffrorna, men det kanske du gjorde?:yes:

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025

Har någon försökt registrerabilen på Fiats hemsida.
Jag matar in id nummer, sedan vill dom ha dom 7 sista siffrorna, inga problem där heller.
Slutlgen ska man verifiera med 8 bokstäver/siffror slumpmässigt, som visas ovanför .
Men det fungerar inte! får hela tiden upp frågan "check your cassis code" vad tusan menar dom med det?
Tackar på förhand
Peter

Ser att du har en ganska ny bil. Prova att välja mellan modell 250 och 251.
Nästa code måste vara 8 siffror och börja med en nolla.

F

F.d. 29908

Guest

Hur registerar man sin bil på sidan? Hittar ingenstans man kan göra det., man kan bara kolla status på bilen med utgångspunkt av modell och serienummer, men ngn registrering hittar jag ej...

F

F.d. 2673

Guest

Jag sitter fortfarande och skrattar lite för mig själv. Hittade nämligen precis denna sida och en gräsligare svensk text får man ju leta efter. Har de tagit den italienska orginaltexten och bara kört google translate rakt av eller?

Känns ju sådär seriöst, men det kanske folk inte bryr sig om. :D

F

F.d. 8036

Guest

Tryck på ' Automated Chassis checks' så får du upp en ny sida till det man kallar 'Premium Section' och där man får logga in.
Är du inte registrerad finns det en rad undertill för att komma till registreringssidan.

Har just gjort detta utan några som helst problem.

Jag tycker detta är ett lovvärt initiativ som naturligtvis kommer att dras med en del barnsjukdomar. Finns väl ingen anledning till att vara negativ till detta.
Tycker man inte det är bra är det ju bara att låta bli att använda sidan.

Skipper

F

F.d. 2673

Guest

Att en av världens största biltillverkare inte kan komma igång med en hemsida som har en hyfsat korrekt grammatik finner i alla fall jag pinsamt.

Fast, med inställningen att "då är det ju bara att strunta i att använda tjänsten" funkar ju också, även om man har mycket låga krav.

Personligen kommer jag att amortera på min bil i 20 år och då skulle jag tycka det var skönt att veta att det inte är klåpare som står för tjänsterna på hemsidan/konstruktionen/leveransen/underhållet av min bil, eller skall jag låta bli att använda den?

Jag ser en tydlig röd tråd i hemsidans slarviga utformning och att tex hastighetsmätaren på vår fabriksnya bil slutade att fungera efter 500 meters körning ....

Senast redigerad av en moderator:
Toppen