• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ny entusiast inom VW lt 31 husbilandet :)

• Startad av Startad av F.d. 18925
  • Startdatum Startdatum
F

F.d. 18925

Guest
Hej på Er alla !

Micke heter jag och bor i Gbg.
Jag och damen har precis köpt en 87:a VW lt 31 med en vettig hemma gjord inredning som vi kommer att sätta vår lilla prägel på :)

Har läst en hel del trådar här om bilmodellen men blir inte avskräckt ändå, även om de är törstiga och ligger som sniglar på vägen :twitcy:

Har en hel pärm med dokumentation om saker som är gjorda och utbytta på bilen, och ser verkligen fram emot att göra iordning den som Vi vill ha den.
Skulle ändå vara tacksam för tips, ideer och att tänka på, då det verkar finnas en del veteraner här som kuskar runt med samma modell :)

Hoppas på några svar :)
En trevlig sommar tillönskas alla på denna sida.

Bästa hälsningar
Micke och Katrina

Sv: Ny entusiast inom VW lt 31 husbilandet :)

Jag har en-77 som är påbyggd i mitten av 90-talet.I den sitter en 6 cyl.diesel som jag monterat turbo på,så nu går den mycket bättre, men det är inget krutpaket.Den behöver lite pyssel o. omtanke emellanåt,har man tummen mitt i handen ska man nog avstå från att köpa en så gammal bil.Jag har ägt den från 2001,har varit i Danmark flera ggr. med den,jag måste säga att jag är nöjd med bilen trots dess ålder./Uffe:mcride:

Tillbaka
Toppen