• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

ny design

F

F.d. 18508

Guest
Jag är inte riktigt nöjd med färgerna på husbilen.. Niesmann+Bischoff Flair 2006 - zkidor’s Husbil - Husbilsklubben.se - FRITID PÅ HJUL -
Nån här som är bra på photoshop,tänkte ev ha husbilen helt i silver eller byta ut dom blå ränderna på sidan och bak till mörkgrå eller svart.
Gillar inte kombinationen blå och silver som ni säkert förstått :)

(original eller ej allt går att återställa,det är inga speciella dekaler som inte vilken reklamfirma som helst kan sätta dit om man ångar sig)
 
B

Byggare Bob

Guest
Sv: ny design

De bilder du har, är för dåliga för att kunna utföra ett ordentligt arbete på. För många skuggor bla. Det kanske skulle kunna göras men skulle kräva ganska mycket arbete. Allt naturligtvis beroende av vilket resultat man vill ha, eller lämna från sig.
Ta ett fota av bilen, helst från sidan och i ett normalt dagsljus, och undvik alla skuggor som gör det bevärligare att fix färger.
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 18508

Guest
Sv: ny design

Ok ja förstår,försökte själv med vinterbilden genom att förstora upp den i nåt enkelt program jag hade i datorn,men jag var ingen stjärna på de där..
tack för ditt svar
 
F

F.d. 29841

Guest
Sv: ny design

Hej Orsa
Nästa helg ska vi till Mora . Kan göra en sväng till ORSA och hjälpa dig att ROLLA HB:n. Antar att det duger där uppe i skogen.

/Vidhem
 
F

F.d. 18508

Guest
Sv: ny design

Hej Orsa
Nästa helg ska vi till Mora . Kan göra en sväng till ORSA och hjälpa dig att ROLLA HB:n. Antar att det duger där uppe i skogen.

/Vidhem
hjälper du till blir det väl din signatur där bak på sidan,design by blöjmannen:)
 
F

F.d. 5361

Guest
Sv: ny design

Inte Photoshop men Gimp och Corel

Blå och svart :)

5478477.jpg


5478478.jpg




Mvh.

Norbert
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.894
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: ny design

Du zkidor! Du har en fantastisk husbil, go unge, dricker 10 år gamla Merlot-viner, men du är inte riktigt nöjd med dekalerna. Snackar vi inte väl mycket finlir här! :)

Med min bil, 30 år gamla ungar och oftast Bag-In-Box som referenser, tycker jag ändå det är synd att ändra dekalerna. Jag tycker helt enkelt de är skitsnygga. Särskilt kombinationen silver och blått! :)

Krister N
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: ny design

zkidor - helt i silver er relativt enkelt: varmluft og du kan dra av all plasten.
Deretter trenger du en god runde med polering for å jamne ut overflaten mellom det som har vært dekket av plast og det som har vært utsatt for slitasje. Har vurdert det samme selv, men gråfargen på 2008 Flair er ikke som sølvlakken på 2006 og 2007.
 
F

F.d. 18508

Guest
Sv: ny design

Du zkidor! Du har en fantastisk husbil, go unge, dricker 10 år gamla Merlot-viner, men du är inte riktigt nöjd med dekalerna. Snackar vi inte väl mycket finlir här! :)

Med min bil, 30 år gamla ungar och oftast Bag-In-Box som referenser, tycker jag ändå det är synd att ändra dekalerna. Jag tycker helt enkelt de är skitsnygga. Särskilt kombinationen silver och blått! :)

Krister N

:) tack du,det är inget finlir som du kanske tror,santander äger nog halva husbilen och vinet står gumman för och för den delen dricker jag hellre en cola och äter en stor påse godis än det där vinet och osten om jag fick bestämma..
den goa ungen har jag dock lyckats väldigt bra med:)
dekalerna ser kanske bättre ut på bild men den blå färgen är verkligen tråkigt kommunalblå..

tack för alla övriga synpunkter!!
får se vad jag hittar på..nåt blir de,får väl lägga in bild då så får ni knäsåga eller hylla:)
 

JanneW

HBK Medlem
Inlägg
439
Kommun
Örnsköldsvik
HBK-Nr
1335
Medlemskap
2025
Sv: ny design

5min snabbjobb så studera inga detaljer.... men ungefär så här ser den ut då utan dekaler
 

Bilagor

  • i6313.jpg
    i6313.jpg
    93,5 KB · Visningar: 23
Toppen