• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ny dataegenhet

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Nu när min lilla husbilsdator släcker ner sig själv är den omöjlig att trycka igång på elknappen. Jag är tvungen att ta ut batteriet några sekunder. Efter detta så fungerar allt som det ska igen.

Operativ XP.

Förslag till åtgärd???? Tack på förhand!!!!
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Ny dataegenhet

Hm, høres nesten ut som HP maskin - enkelte trenger en slik kaldstart en gang i uken, de andre fra samme batch er ok og viser ikke denne deadlock situasjonen.

Hadde et tilfelle forrige dagen på en stellplass i NSW, Australia. Vi sto og snakket om litt forskjellig og enderveis kom det frem at jeg hadde jobbed med datorer o support i over 40 år. Det ene paret spurte om jeg ville se påderes laptop som ikke ville starte, det var en ca 4 år gammel HP laptop- Jeg spurte om den var helt død, ja var svaret. Plukket ut batteriet - den var ikke koblet til lader - satte inn batteriet og startet laptoppen uten problemer.

Det er normalt at det løser problemet i 8 av 10 tilfeller, og en PC som har startet med denne galskapen fortsetter - det finnes ikke noen kjent årsak som kan løse problemet om BIOS er oppgradert til siste utgave og drivere/software for strømstyring i Windows er ajour med BIOS. En slik oppdatering fjerner problemet på 1 av 2 problemmaskiner.
 

Peter Lindblom

HBK Medlem
Inlägg
1.557
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2024
Sv: Ny dataegenhet

Testa att uppdatera Bios. HP Laptop och Acer på mini-PC kan vara något överrepresenterade. Uppdatering av Bios kan lösa problemet.

Peter :)
 
Toppen