• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ny artikel, "Den ideala ställplatsen, finns den?

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
De senaste dagarna har det varit flera intressanta trådar på Forumet, som handlat om ställplatser/övernattningsplatser för oss som åker husbil. Ämnet intresserar många och det torgförs ett brett spektrum av synpunkter, önskemål och inte minst krav.

Det inspirerade mig att skriva en artikel i ämnet och hoppas den eventuellt skapar en konstruktiv debatt här på Forumet.


TommyD
 
Senast ändrad:

Åke Nordström

HBK Medlem
Inlägg
235
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
3583
Medlemskap
2026
Stort tack Tommy för en väl genomarbetad artikel om begreppet Ställplats; inte minst tydliggörandet av definitionen av begreppet Ställplats är tänkvärd.

Då jag, i vart fall nästan av födsel och ohejdad vana, sökt mig till kostnadsfria övernattningsplatser tar jag mig friheten att sticka ut hakan och ställa några följdfrågor:
1. Finns det i Sverige kostnadsfria ställplatser, alltså kostnadsfria för husbilsåkaren?
2. Om så; är de som finns i vårt "Husbilsplatser" riktigt lätta att urskilja? Alltså att via en enda sökning få fram just dessa?
3. Ska jag behöva huka mig inför en eventuell anstormning av tyckare som anser det förmätet av mig att vilja urskilja och använda just kostnadsfritt som ett kriterium för övernattningsplats?

Jag börjar med dessa tre frågor och låter svaren och eventuella reaktioner avgöra om jag återkommer i tråden.
Åke

Edit!
Redaktionen kan fritt avgöra om min kommentar till Tommy ska stå här eller efter själva artikeln: Ta bort den som på fel plats.
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Stort tack Tommy för en väl genomarbetad artikel om begreppet Ställplats; inte minst tydliggörandet av definitionen av begreppet Ställplats är tänkvärd.

Åke

Edit!
Redaktionen kan fritt avgöra om min kommentar till Tommy ska stå här eller efter själva artikeln: Ta bort den som på fel plats.

Perfekt placerad här, det var just den debatten jag önskade.

Frågan är också helt perfekt, jag ser fram emot svaret från våra egna experter på vår egen produkt Husbilsplatser, om kriteriet GRATIS finns. Hoppas det.

Tack Åka för ett bra initiativ

Ha’ en fortsatt fin husbilshelg,

TommyD
 
Senast ändrad:

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Kan inte se att kostnad finns med som sökbegrepp. Borde finnas så att man kan söka må maximal kostnad. Tycker jag.
Vi jobbar nu med kravspecifikationen för version 2 av Husbilsplatser.
För tidigt att informera om vad den versionen kommer att innehålla men vi tittar bl.a. på utökade sökbegrepp.
 
F

F.d. 14324

Guest
Men håll med om att Åkes idé är bra och säkert uppskattas av många.
Visst är den bra men det är precis som Robert säger, det är för tidigt att informera om vad som kommer att finnas i en utveckling av Husbilplatser.
Önskemålet är givetvis med på vår "Önskelista" att användare ska kunna filtrera på prisnivå, men om det blir så går inte att svara på i nuläget.
Vill samtidigt passa på att tipsa om den Enkättråden där vi har våra öron mot rälsen: Enkät om HBK Husbilsplatser

1. Finns det i Sverige kostnadsfria ställplatser, alltså kostnadsfria för husbilsåkaren?
2. Om så; är de som finns i vårt "Husbilsplatser" riktigt lätta att urskilja? Alltså att via en enda sökning få fram just dessa?
3. Ska jag behöva huka mig inför en eventuell anstormning av tyckare som anser det förmätet av mig att vilja urskilja och använda just kostnadsfritt som ett kriterium för övernattningsplats?
1, Ja, enligt den definition vi för "Ställplats" vi har använt för Husbilsplatser så finns det såna platser.
B. Nej
C. Nä, det hoppas jag inte, enligt våra forumregler måste de respektera dina åsikter. :)
 
Toppen