• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nyårsafton i ödemarken.

F

F.d. 25098

Guest
Hej på er alla.

Det går ju mot nytt år och jag gör ett försök att få lite info om lugna ställplatser inför nyårsafton.

Fuzzy är otroligt skotträdd vilket gör att det är helt omöjligt att vara hemma i bostadsområdet.

Förra nyår stod vi vid ett vinterstängt vandrarhem på öland c:a 2 mil från tätort men det hjälpte inte.

Vi har elverk och laddar med gott om gasol så "ödemark" är inga problem under ett par dagar. Vinterdäck och snökädjer har vi också.

Det behöver inte vara mer än en parkeringsficka bara det är lugn och ro.

Hoppas på svar.

Peter och Fuzzy:dog:.
 

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: Nyårsafton i ödemarken.

Íår så har jag skaffat tabletter av den starkare typen, fick det av vetrinären så dessa skall testas.
Det är nog det bästa för Zimba även om vi är på ett lugnt ställe deras hörsel o luktsinne är ju bra.
 

Håkan o Britt

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2024
Sv: Nyårsafton i ödemarken.

hej lag tror att ramsvik i lysekil är ganska tomt på nyår bästa utsikt över havet helt öde eller ställplats på bohus malmön lycka till mvh håkan
 
F

F.d. 25098

Guest
Sv: Nyårsafton i ödemarken.

Íår så har jag skaffat tabletter av den starkare typen, fick det av vetrinären så dessa skall testas.
Det är nog det bästa för Zimba även om vi är på ett lugnt ställe deras hörsel o luktsinne är ju bra.

Hej. Vi har prövat "Nozinan", men det är så svårt att veta hygglig dos. Sedan kan man inte ge detta när Fuzzy redan är uppe i varv. Hade det bara varit 23:30-00:30 så är det ju inga problem, men det skall ju skjutas dagar innan och dagar efter.

Peter&Fuzzy.
 

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: Nyårsafton i ödemarken.

Det är just dessa men jag skall testa först o det gör jag dagen innan så jag får se vilken dos han skall ha.
Hoppas allt löser sig för er./susanne
 
F

F.d. 14470

Guest
Sv: Nyårsafton i ödemarken.

Vi funderar på att åka till Getterön Varberg, är det ngn som vet om det är lungt där då.
Det är väl inte lungt ngn stans på nyår,men vi vill inte döva ner våran Schäfer/Buffy med
medicamenter./lollo&robban
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Nyårsafton i ödemarken.

Ser att ni bor i Falkenberg och det är visserligen några mil hit men när vi åker till Ullared så passerar vi en mycket fin rastplats på vägen efter Svenljunga och den ligger vid sjön Holsjön :

svenljunga - Google Maps

Annars så kan jag tänka mej att det är lugnare för hundarna utmed vilken rastplats som helst ut med E6:an men ni kanske inte får så mycket sömn och vägpiraterna har det väl varit tyst om det senaste , jag håller med om att man inte skall "droga" hundarna utan man kan dra sig tillbaka denna aftonen för djurens skull .
 
F

F.d. 50080

Guest
Sv: Nyårsafton i ödemarken.

Ett av de tystaste ställena jag nånsin varit på är Mästocka skjutfält! :wideeyed:

Förutsatt att det inte är några övningar där förståss... Militären har löst in alla hus på inom flera kilometers radie så där bor inte en kotte, ingen trafik hörs och där är knäpptyst nattetid.
Till gamla skjutfältsexpeditionen i Lossbygget är grusvägen bred och fin och öppen för allmän trafik när militären inte är där. Kanske inte världens roligaste ställe förståss...:)
Mästocka ligger ett par mil sydost om Halmstad.
 
F

F.d. 11265

Guest
Sv: Nyårsafton i ödemarken.

Hej. Vi har prövat "Nozinan", men det är så svårt att veta hygglig dos. Sedan kan man inte ge detta när Fuzzy redan är uppe i varv. Hade det bara varit 23:30-00:30 så är det ju inga problem, men det skall ju skjutas dagar innan och dagar efter.

Peter&Fuzzy.
Hej, jag arbetar som djursjukvårdare och skulle vilja tipsa er om preparat som inte är droger.
Dels finns det ett preparat som heter DAP bygger på hundars egna doftämnen(feromoner), det finns även en tablett som heter Zylkené och är ett kosttillskott, båda dessa tar inte bort rädslan helt men gör att hunden kan hantera rädslan bättre, det som är viktigt är att börja med dom minst 14 dagar innan nyår. Rekomenderar er att prata med någon lokal smådjursklinik eller djursjukhus där dessa preparat säljes.
Med hopp om att ni och hunden får en hyfsat lugn nyår
Anne
 

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: Nyårsafton i ödemarken.

Dap hade jag förra året alla sa att det var bra men inte till min hund,hade både sprayet och sedan den man sätter i väggen.
Zimba reagerade i alla fall inte på dessa.
För Zimbas del är nog "droger" det bästa han till och med är livrädd när Gustav tar sina luftgevärsskott som ligger i en ask.
Skjuter de hare eller ngt annat i skogen så blir han livrädd och då är det flera kilometer dit.
Så det är ju olika hundar hur de reagerar men Dap nej det var inget för oss men det kan säkert fungera på hundar som inte är så rädda som vår./susanne
 
Toppen