• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

NX-Buddy frågor

F

F.d. 53670

Guest
Jag blir inte klok på det här med NX-Buddy... Jag har letat på forumet och inte hittat något, men det är säkert jag som missat något bra sökord.
Hoppas någon kan hjälpa mig med svar på några frågor -
1. Ingår SIM-kort eller kan jag välja vilket abbonemang för telefonin som jag vill?
2. Om SIM-kort ingår, vad är det för GSM-leverantör?
3. Vad kostar tjänsten per månad eller år?
4. Vad ingår egentligen i NX-Buddy paketet? Om jag tittar i Kamas prislista kostar NX-PSAS 3995:- och NX-Buddy (som enligt texten innehåller allt från NX-PSAS plus ett GSM-modem och GPS funktionalitet) kostar 4395:-. Det ser ut som, i mina ögon, som om något saknas, för inte kan väl GSM/GPS-prylen bara medföra ett påslag med 400:-??
5. Finns det något annat rekommenderat larm, med samma funktionalitet, till liknande pris?

Tacksam för info!

// Claes (SM5SNF)
 
F

F.d. 32985

Guest
Sv: NX-Buddy frågor

Hittade en länk där det står lite om detta larm
SÄKERHETSLARM NX-BUDDY
Sedan är frågan om du ska ha detta för att detektera gas/gasol eller som ett inbrotts- och skalskyddslarm.
Själva skaffade vi ett larm som heter ProSafe som enbart är ett inbrotts- och skalskyddslarm som fungerar väldigt bra, dock aningen dyrare. Har tidigare erfarenheter av larm som ska vara mångfacetterade och ofta blir det något som får "lida".
NX5 är nog ett ledande larm vad det gäller gas/gasol detektering.
 
F

F.d. 53670

Guest
Sv: NX-Buddy frågor

Hittade en länk där det står lite om detta larm
SÄKERHETSLARM NX-BUDDY
Sedan är frågan om du ska ha detta för att detektera gas/gasol eller som ett inbrotts- och skalskyddslarm.
Själva skaffade vi ett larm som heter ProSafe som enbart är ett inbrotts- och skalskyddslarm som fungerar väldigt bra, dock aningen dyrare. Har tidigare erfarenheter av larm som ska vara mångfacetterade och ofta blir det något som får "lida".
NX5 är nog ett ledande larm vad det gäller gas/gasol detektering.

Tackar för infon. Det jag mest är ute och jagar är skalskydd och möjligheten att bli varse ett larm på distans. Dessutom vill jag kunna larma från bilen m.h.a. "SOS-knapp" om något skulle hända så att någon bra mottagare av SMS'et kan agera på lämpligt sätt. Jag ska ta en titt på Prosafe - tackar för tipset!
// Claes
 
F

F.d. 53670

Guest
Sv: NX-Buddy frågor

Jag blir inte klok på det här med NX-Buddy... Jag har letat på forumet och inte hittat något, men det är säkert jag som missat något bra sökord.
Hoppas någon kan hjälpa mig med svar på några frågor -
1. Ingår SIM-kort eller kan jag välja vilket abbonemang för telefonin som jag vill?
2. Om SIM-kort ingår, vad är det för GSM-leverantör?
3. Vad kostar tjänsten per månad eller år?
4. Vad ingår egentligen i NX-Buddy paketet? Om jag tittar i Kamas prislista kostar NX-PSAS 3995:- och NX-Buddy (som enligt texten innehåller allt från NX-PSAS plus ett GSM-modem och GPS funktionalitet) kostar 4395:-. Det ser ut som, i mina ögon, som om något saknas, för inte kan väl GSM/GPS-prylen bara medföra ett påslag med 400:-??
5. Finns det något annat rekommenderat larm, med samma funktionalitet, till liknande pris?

Tacksam för info!

// Claes (SM5SNF)

Nu kan jag svara själv på ett par av mina frågor, nämligen fråga 3 & 4.
Jag köpte ett NX-buddy larm idag och pratade innan med ett par försäljare på husbilsfirmor och även representant från Kama Fritid. Alla var rörande eniga om att man fick skaffa ett sim-kort själv, exempelvis ett kontantkort av något slag. Utöver det skulle det inte tillkomma något. Döm om min förvåning när jag kom hem och öppnade lådan. Överst låg ett papper som talade om att det första året skulle det kosta 2880:- och därefter ~1100:-/år. Dessa summor var dessutom i Norska kronor. Kort sagt så lämnade jag tillbaka larmet. Vad gäller svar på fråga 4 så ingår allt från NX-PSAS och en GPS/GSM-pryl så det är faktiskt inget som saknas mellan de båda larmpaketen.
Hoppas det rätade ut frågetecknen för andra som eventuellt har samma funderingar som jag haft.
// Claes
 
Toppen