• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Nu kan det bli bygglovsfrihet för vinterförvaring

Sv: Nu kan det bli bygglovsfrihet för vinterförvaring

Ropa inte hej ännu. Denna undersökning beställde den förra regeringen. Det går säkert med denna som med flera av dom andra utredningar som beställdes. Boverket har utrett, men den nuvarande regering lägger dom på is för det finns bättre ställen att lägga pengarna på.:mad::mad:

4 meter in på tomten, inget för oss i stan med andra ord, även om det skulle gå igenom. Det blir nog att chansa i stället. De andra grannarna har hund eller upplagd båt eller ljudlig motorcykel eller skrikande barn eller....., så jag tror nog att vi alla skall kunna komma överens utan att gnälla för mycket :-). Jag kan förstå att när det blir ett båtupplag eller husbildverkstad i villaområdet så blir det galet, men ett uppställt fritidsfordon...? Nåväl lag är lag, och i detta fallet får man väl bryta mot den och stå risken.

Att parkera sin husbil på den egna tomten kräver inte något bygglov idag heller. Anordning på band, hjul, medar som är avsedd för färd på marken är ju ett fordon, och sådana får man ju lov att parkera. Båtar däremot som skall vinterförvaras på tomtmark kan var bygglovspliktiga.

Att parkera sin husbil på den egna tomten kräver inte något bygglov idag heller. Anordning på band, hjul, medar som är avsedd för färd på marken är ju ett fordon, och sådana får man ju lov att parkera. Båtar däremot som skall vinterförvaras på tomtmark kan var bygglovspliktiga.

Ställa upp en husvagn eller husbil under en normal semesterperiod är bygglovsbefriad. Men all annan uppställning kräver bygglov, kolla med byggnadsnämnden i din kommun. Sen är det en helt annan sak om kommunen följer upp och påför sanktionsavgifter (har bättre saker att syssla med, tidsbrist).:):)

Tillbaka
Toppen