• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Nu har det hänt... backskada

Anna & Claes

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
3546
Medlemskap
2025
Hej,

Det jag var orolig för, har nu hänt.
Backade in på en trång spolplatta för att tvätta vår nya husbil. Såg inte ett plåtutstick som gjorde en reva i plasten.

I Rapido manualen står det att plastskador kan lagas med "Rapido gelcoat"

Har någon provat, kan man laga själv, hur blir resultatet?

Tacksam för feedback

BerntMgn

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
262
Medlemskap
2025
Sv: Nu har det hänt... backskada

Hej
Har du bara en reva så går det allteles utmärkt att fixa med Gelcoat lite slipning före o efter behövs samt polering. Applicera vanlig plasttape över gelcoaten direkt före härdning så blir det mindre jobb.
Har du en spricka, så gäller det slipning underifrån o applicering av glasfiberväv med polystyren.
Finns i närmsta båtaffär.
Har lagat flera skador i aktern redan.

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Är det en ny 09:a som jag kunde läsa i ett annat inlägg som ni har så hade jag nog bitit i det "sura äpplet" och lämnat in den på Rapido ÅF reparatör så dom hade fixat det och då bör det inte vara några problem om det skulle bli följdskador/fuktskador pga hålet .

Anna & Claes

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
3546
Medlemskap
2025

Tack för tipsen! Känns nu lite bättre då skadan (en ful repa, ej hål) tydligen ganska enkelt går att laga, skall ta bilen till ÅF för råd.
Kanon med HBK där man snabbt får hjälp :msn_thumbup:

Toppen