Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Nej... Nej.... Den går via dc-dc boostern... Men de måste ändå komma överens, så inte den ena eller den andra stänger ner mer eller mindre....Trevligt,man kan aldrig få för bra laddning
Men din laddström från generatorn går väl inte via din MPPT-regulator, eller?
Jag flyttar helst inte på min regulator, jag har haft dessa tankar och ev. lösningar i skallen i nåt år nu, lite klurigt dock att räkna ut hur stor luftväxling som kommer att krävas.
Nej... Nej.... Den går via dc-dc boostern... Men de måste ändå komma överens, så inte den ena eller den andra stänger ner mer eller mindre....
Men det värsta som kan hända är ändå om solar regulatorn inte kan ventilera tillräckligt.... Då stänger den ner..
Du kanske kan styra en fläkt via D+ eller två.... De behövs inte vara så stora... Din har ju kylflänsar på baksidan... Se till att luften blåser in där så kommer det säkert att bli mycket bättre...
Nja.... Använd dessa istället... Då kan du rikta luftstrålen dit du vill ha den...Ok,
Tanken jag har i huvudet är 2st chassifläktar typ 80x80m.m. men vill helst ha en termostatstyrning av dessa, du brukar hitta kluriga hjälpmedel på 12V
Att styra fläktarna via D+ gör nog att de inte startar när man står avstängd och solar![]()
Du kan säkert hitta dessa inom eu till ett bra pris....Kan man hitta dessa produkter till överkomligt pris i eu, eller är det kina som gäller?
Vi får hoppas att det inte är så många som har monterat sin solar regulator bakom kylen...Värt att tänka på i sammanhanget är, att temperaturen bakom kylskåpet inte bör överstiga 32-35 grader, om man vill ha optimal funktion.
Pålle