• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Novisen frågar.

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.384
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
På husvagnstiden med förtält använde jag presenning under förtältsmattan och vagnkappa för att få bort vinddraget under vagnen in i tältet.

Nu gäller husbil men:
1) När du lägger ut förtältsmattan, lägger du först ut en presenning för att skydda mot markfukt, jord mm?

2) Vad använder du istället för vagnkappan, inget alls kanske eller...?

3) Har sett att en del fäster markisbenen (kallas det så) i bilen. Finns det särskilda beslag för det och var köper man sådana?
 

Rembrandt

HBK Medlem
Inlägg
76
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
93
Medlemskap
2024
Sv: Novisen frågar.

Tjena Roberth!

1. Använder presenning beroende på underlag, alltså vid gräs så blir det oftast presenning på. Har även en liten bit matta ( 1m*2m ) som jag lägger ut precis vid trappan när det inte är läge att "rota" fram stora mattan. :)

2. Har inte haft husvagn så därför vet jag inte hur bra kappan är ;) till husbilen. Men det kanske man borde fixa, bra idé!

3. Beslagen fanns med i en påse när jag fick min nya markis.. men det borde finnas att köpa lösa hos t.e.x Husvagns Svensson.

Hoppas detta var till någon hjälp.

Mvh Rembrandt
 

Maja & Stefan

HBK Medlem
Inlägg
409
Kommun
Partille
HBK-Nr
20896
Medlemskap
2024
Sv: Novisen frågar.

Hej Roberth!
Jag har funderat att skaffa tält till husbilen nästa år. Och då även tänkt köpa kappa till detta. Jag tror att om man har tält utan kappa så blir det väldigt dragigt och då är ju finessen borta med tält också!? Eller? Det kan nog vara skönt med kappa även till vindskydd. Vilket jag använder ibland. Det finns beslag på Husvagnsvensson att sätta markis stolparna i väggen. Jag har inte monterat mina ännu, men det är säkert bra att ha om man tex står på asfalt. Jag välkommnar förslag på hur man skall sätta fast kappan på sidan. Skena eller knappar?
Mvh Stiffe
 
F

F.d. 6238

Guest
Sv: Novisen frågar.

Roberth
.
Det finns att köpa lösa sådana till markisfästen på bilen. Tror att dån finns i både Plast och bättre matrial. Om jag inte mind fel så fanns dom på Tagene Fritidscentrum. hälsar
kurt.b
:D :D :D
 
Toppen