• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Norge/ Sverige "tömma" och ställplatser

habro

FD HBK Medlem
Kommun
Älvsbyn
HBK-Nr
7533
Medlemskap
2022
Nyss hemkommen från en resa i Sverige norrut och i Norge söderut , vändpunkten på/i Lofoten, kan jag bara konstatera att i Norge var det inga som helst bekymmer med att hitta "tömmaställen" väl markerade med skyltar och enkla ställplatser efter vägarna med gott om utrymme. Och Lofoten och "Kustriksvägen"...fantastiskt....:spinny:

Sv: Norge/ Sverige "tömma" och ställplatser

Kan bara instämma, Norge är fantastiskt, inte bara vackra vyer utan även när det gäller tömningsställen ligger de ljusår före Sverige, finns i stort sett en eller flera i varje stad/by. Har också nyligen kört bl a Kystriksveien (riksvej 17) från Steinkjer till Bodö.
Britt o Jan-Evert

Från och med idag skall man som svensk kunna visa pass eller nationellt id-kort vid resa till Norge.

image.jpg

Senast ändrad:

Står just nå på den sørgående rasteplassen ved Andelva i Eidsvoll - begge rasteplassene her har tømming av alle slags tanker og fylling av vatn. Og 2 km nord for her er en av de gamle servicestedene langs E6 - Nebbenes med tømming og fylling bak macken på nordgående side, også lett tilgjengelig oom en kommer nordfra. Totalt 3 tømme/fylle steder på 2 km!!

Tillbaka
Toppen