• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla. Du måste logga in för att betala årsavgiften!

Nordelettronica NE 237 laddning av startbatteri

Mikate

HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
28950
Medlemskap
2026
Jag har kopplat in solcellsregulatorn (votronic mpp 165 duo) till min elcentral (NE237) på JP7 med tillhörande kabel - är det någon som vet om startbatterier underhållsladdas i och med detta eller måste jag dra en kabel direkt till startbatteriet? Jag glömde att kolla, kontrollerade bara att bodelbatterierna laddades.

Ja det gör den om du har kopplat rätt ock har tre kablar från mpp 165 duo till elcentralen jp7 från vänster 1 Jord 2 Bilbatt 3 Bodelsbatt

Leffe

Ja det gör den om du har kopplat rätt ock har tre kablar från mpp 165 duo till elcentralen jp7 från vänster 1 Jord 2 Bilbatt 3 Bodelsbatt

Leffe

Tack Leffe, det fanns bara kabel till två av stiften så jag misstänker att den inte laddar då nr 2 var tom. Kan man lägga till en kabel på nr två och dra den till regulatorn?

Tillbaka
Toppen