• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Nokia Here (HERE Maps) finns nu på Appstore

Daniel K

FD HBK Medlem
Kommun
Luleå
HBK-Nr
8801
Medlemskap
2022
Har inte hunnit testa men detta verkar intressant.
Läste följande på iPad 1, 2, 3 | Nyheter, tips och recensioner - iPadnytt.se
"Som vi tidigare har meddelat utmärker sig Here från Apple Maps. Genom en cachefunktion kan man spara kartor för offline-användning och med hjälp av GPS kan du få röstnavigation oavsett om du kör bil, åker kollektivt eller promenerar. Till skillnad från många konkurrenter är Nokia Here helt kostnadsfritt och finns tillgängligt på iOS, Windows Phone, Android samt kommande Firefox OS."

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Nokia Here (HERE Maps) finns nu på Appstore

Selve appen leveres via Amazon Play - ikke Google Play!

Fikk feilmelding om kontroller at du har rett land i din konto - hmmmm. med Norsk kreditkort, Svensk og Australsk adresse ...... det virker litt dumt.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

En besvikelse!
Satellitkartan sämre än Apple Maps och går inte att navigera efter.

image.jpg

Daniel K

FD HBK Medlem
Kommun
Luleå
HBK-Nr
8801
Medlemskap
2022

Visst är det en sunkig satelitkarta men övrigt kartmaterial förefaller hålla hyfsad kvalitet. Ur ett husbilsåkarperspektiv får man väl medge att möjligheten att i förväg spara ner kartområden är intressant. Dessutom gratis.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Visst är det en sunkig satelitkarta men övrigt kartmaterial förefaller hålla hyfsad kvalitet. Ur ett husbilsåkarperspektiv får man väl medge att möjligheten att i förväg spara ner kartområden är intressant. Dessutom gratis.

I Google Maps kan man spara ned 10 olika kartutsnitt för att användas offline och satellitkartan är oändligt mycket bättre. Denna Nokiakarta borde aldrig ha sett dagens ljus!

Daniel K

FD HBK Medlem
Kommun
Luleå
HBK-Nr
8801
Medlemskap
2022

Google Maps finns väl ännu inte som app till ipad eller är det jag som inte hittar.

Sonic

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023

Tycker att det är bra att Google Maps, som jag tycker idag leder utvecklingen och användbarheten för både android och ios får ytterligare en konkurrent om kartmarknaden på nätet.

I dagsläget ser jag Google maps som outstanding i funktioner men Apple gör säkert allt för att komma ikapp och Nokia för att överleva.

Synd bara att man hittils gett ut ej färdiga kartfunktioner...ingen respekt för konsumenten.

Bosse

Toppen