• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Noise killer

Gusta

HBK Medlem
Inlägg
193
Kommun
Avesta
HBK-Nr
16169
Medlemskap
2024
Hej,Fiat 2.5td 1990,låter som F-N, har isolerat inifrån golvet, men borde vara något underifrån, flytande på nåt vänster. Läste en tråd för länge sen.
Hur gick det, har ni förslag. Mvh Gusta.
 

Herbet

HBK Medlem
Inlägg
1.390
Kommun
Solna
HBK-Nr
16285
Medlemskap
2024
Testa att sätta dit ljuddämpning på undersidan av motorhuven. Finns skivor med folie att köpa på Biltema. Lite pyssel,fram med saxen, självhäftande. Jag har gjort det på min gamla 89:a bensinare. Det blev skillnad.
Jag har även isolerat ovanpå hjulhusen inne i kupen
under golvmattan med skivor av armaflex. Jag har petat dit armaflex lite här och var i husbilen. Det är bara att testa sig fram.
Tyst kommer det aldrig att bli men lite mindre buller.
 

Gusta

HBK Medlem
Inlägg
193
Kommun
Avesta
HBK-Nr
16169
Medlemskap
2024
Jag vet, men du har bensinare,mycket enklare att tysta ner, men det borde nog vara nåt flytande underifrån ö kanske i motorrummet.
 

Bäckis1843

HBK Medlem
Inlägg
2.382
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
28774
Medlemskap
2024
Vi bilägare testade något undermedel som sprutades på likt underredsmassa för några år sedan.
Tillverkaren lovade typ 30% buller dämpning. Resultatet 20 000:- kastade i sjön. Gjorde ingen skillnad...
Bäst är att mosa in så mycket dämpmaterial som möjligt inne i bilen.
 
Toppen