• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

NMT Bredband

F

F.d. 12848

Guest
Är det någon mer som har provat på NNT 450 nya bredband. Jag köpte det före jul och har provat det under julen ,hemma hos mig har inte 3 g fungerat alls men nnt har nästan full signal det basserar ju sig på gamla 450 och den var ju stark i signal 250 kr på månad fungerar i sverige norge danmark för samma kostnad och är 3mbit

:santa1: :singing-icon:
 
F

F.d. 940

Guest
Sv: NMT Bredband

Illåsen.
Jag har använt NMT 450 i ca 1år nu (i ett 1/2år som testförare ) och jag kan inte säga att jag är speciellt inponerad.
Fungerar väldigt ojämt ibland mycket bra ibland fungerar det inte alls.
Jag har oxå 3G från Tele2 som jag betalar 99:-/mån för fungerar mycket bättre.
Om inte NMT 450 blir bättre kommer jag att avsluta abonnemanget i vår.
Hoppas att det fungerar bättre för dig.
Arne.:santa1:
 
F

F.d. 3883

Guest
Sv: NMT Bredband

Är detta bredbandet som erbjuds via Hem | Privat | Nordisk Mobiltelefon Sverige ? Enligt täckningskartan borde det ha den bästa täckningen vad gäller turbo 3G. Sedan tyckte jag att det verkar attraktivt med täckning i Danmark och Norge för samma pris. Har det blivit bättre sedan före jul eller har ni gett upp ?
 
F

F.d. 940

Guest
Sv: NMT Bredband

Jag har gett upp,avslutar abonnemanget 1APRIL.
Modemet är till salu. (inte 3G)
Arne.
 

Kenneth&Birgitta

HBK Medlem
Inlägg
247
Kommun
Boden
HBK-Nr
676
Medlemskap
2025
Sv: NMT Bredband

Hej Arne

Lät inte bra detta, har planer på att gå ifrån Telia till NMT då EDGE signal (i norrlänska skogarna) är förödande slött.
Måste bara fråga om din erfarenhet är på lokal nivå eller ser du samma problem var du än är?
 
F

F.d. 940

Guest
Sv: NMT Bredband

Förra våren åkte vi runt i södra Sverige och då provade jag på att koppla upp mig på en hel del ställen och fungerade det inte bra.
Jag hade då oxå Tele2 3G som jag kunde jämföra med och då var Tele2 mycket bättre.
Då NMT 450 har satsat på glesbygden så kanske det fungerar bättre i Norrland.

Arne.
 
F

F.d. 15016

Guest
Sv: NMT Bredband

Har NMT abonemang, Hem | Privat | Nordisk Mobiltelefon Sverige

Er strålende fornøyd. Reser mycket i skandinavia.

Har Gateway D-35 router med bilantenn monterad i husbilen. Routeren er også trådløs, så jag kan flytta meg hvor som helst i husbilen uten kabel, også sitte utenfor husbilen med trådløst oppkoblet.
Man kan surfa mens man kør, best i nærhet av større steder.

Men finnes seff många platser med dårlig dekning, helt klart.

Er i Norge nu på resa, tok en TPTEST og den visar 826,47 kb/sek, der jag har parkerad nu. Duger i massor for mitt behov.

Har også SIP oppkobling i min mobiltelefon over routeren, så jag har mitt hemma nummer med meg overalt i skandinavia. Ringer for lokaltaks over grensene, och alla som ringer hem til meg kan jag svara från min husbil :)

Sven
 

RolfH

HBK Medlem
Inlägg
62
Kommun
Ydre
HBK-Nr
453
Medlemskap
2024
Sv: NMT Bredband

Har samma installatin som Du. Vi bor på landet och den fungerar helt suveränt. Tar med den i husbilen lika så där fungerar den lika bra. Har bilantenn provan med och utan denna, något bättre resultat med antenn på taket. Bättre och smidigare än så här kan det inte bli.
Rolf
 
Toppen