• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Nivåramper för hemmaservice och vinteruppställning

goldfinger

HBK Medlem
Kommun
Lerum
HBK-Nr
6001
Medlemskap
2026
När man har husbilen uppställd under bar himmel hemmavid, så är det bra om bilen inte står helt plant, så att vatten lätt rinner av taket vid regn och snösmältning. För detta ändamål har jag tillverkat ett par stabila ramper som jag kör upp bilens framhjul på. Dessa ramper är också utmärkta när man gör "hemmaservice", såsom olje och filterbyte, samt inspektioner och behandling av bilens underrede. Ramperna är 250 m/m höga så det blir gott om plats under bilen.På rampytan är det monterat "antislirmatta" för säker uppkörning. Se bilder!

Bilagor

• AMBA0001.JPG
    AMBA0001.JPG
    1 MB · Visningar: 70
  • AMBA0004.JPG
    AMBA0004.JPG
    781,3 KB · Visningar: 52

lars o margareta

FD HBK Medlem
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024
Sv: Nivåramper för hemmaservice och vinteruppställning

bra ide`min är nästan lika bra ,använder vanliga nivåklossar att kör upp på ,har sen har 2st 4kants bjälkar som jag ställer hjulen på ,blir inte lika högt ,men duger för vattenavrinning ..trevlig höst på er, frost i huddik natten till torsdag 13/9

F

F.d. 52943

Guest

Jag kör också upp på klossar hemma. Har grävt ut två små hål till bakhjulen - ca 10 cm djupa. På det sättet klarar jag mig med 45mm brädor under framhjulen för att åstadkomma fall bakåt. Funkar kanske inte om man står på asfalt......:twitcy::twitcy::twitcy::twitcy:

C

cheetah1

Guest

Man skulle väl tänkt på det innan man asfalterade kanske.. :wub:

Toppen