F
F.d. 25279
Guest
Hejsan
Då jag ofta åker singel så uppstod ett dilemma vid tankning av vattnet.
När veta att jag fyllt lagom eftersom det kändes lite onödigt att fylla fullt.
Gick ju aldrig åt mellan vattenbytena. Bilens orginalgivare har pajat sedan
länge och tveksamt om det finns några delar att få tag i till denna ,-93.
Mätaren sitter ju även inne i bilen
Dags att vara kreativ.
Köpte givare och plaststång samt lite annat på Elfa.
Dessa delar finns även på andra "grabbdagis"
Plaststången gängades och givarna monterades enlig "snart tomt" och "sluta fylla"
Borrade nytt hål i tanken och monterades. Tätades med div O-ringar

Kontrollenhet byggdes ihop . Ledlamporpå båda sidor för "tomt" och "fullt".
Kopplade även så att man kan kolla att lampor och batteri funkade.

Monterade kontrollen innanför fönstret ovanför vattenintaget.
När lampan med "upp-pil" lyser är det lagom påfyllt
Ned pilen används även när jag byter vatten. Ser då att det är i stort sett tomt.
Kör med en vanlig slang-hävert

/Ljungberg
Då jag ofta åker singel så uppstod ett dilemma vid tankning av vattnet.
När veta att jag fyllt lagom eftersom det kändes lite onödigt att fylla fullt.
Gick ju aldrig åt mellan vattenbytena. Bilens orginalgivare har pajat sedan
länge och tveksamt om det finns några delar att få tag i till denna ,-93.
Mätaren sitter ju även inne i bilen
Dags att vara kreativ.
Köpte givare och plaststång samt lite annat på Elfa.
Dessa delar finns även på andra "grabbdagis"
Plaststången gängades och givarna monterades enlig "snart tomt" och "sluta fylla"
Borrade nytt hål i tanken och monterades. Tätades med div O-ringar

Kontrollenhet byggdes ihop . Ledlamporpå båda sidor för "tomt" och "fullt".
Kopplade även så att man kan kolla att lampor och batteri funkade.


Monterade kontrollen innanför fönstret ovanför vattenintaget.
När lampan med "upp-pil" lyser är det lagom påfyllt
Ned pilen används även när jag byter vatten. Ser då att det är i stort sett tomt.
Kör med en vanlig slang-hävert

/Ljungberg