• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Niesmann färskvatten läcker ut

F

F.d. 15030

Guest
Chassiefabrikat: Ospecificerat
Chassiemodell: Nissman
Chassietyp: Ospecificerat
Motortyp: Niesmann
Årsmodell Chassie: 2012
Husbilsfabrikat: Niesmann
Husbilsmodell: 64 gl
Husbilstyp: Ospecificerad
Årsmodell Husbil: 2012
Ämnesområde: Färskvatten
Hej
Lite panik... När vi skall fylla i färskvatten så rinner det bara ut igen hittar inte någon typ av ventil att stänga igen ,,,fick det sagt till mig att det har varit helt slut på batteriet och då åker allt vatten ut som en säkerhetsgrej??? Men hur återställer man detta i så fall??
Tar tacksamt emot tips. Ring gärna 0704594299 eller svara på detta forum

KalleiViken

FD HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Har du kollat så inte frostskydds avtappningen inte står öppen? Finns en typ som öppnar när strömmen går eller en säkring löser ut. Brukar vare en liten manik med röd topp som sitter bredvid vattenvärmaren (skall frostskydda värmaren).
Dra upp den röda toppen och den skall stanna uppe när det är spänning på och varmgrader.

Finns också en annan typ som har ett vred på toppen och en liten röd knapp på sidan, pröva att trycka in knappen och den skall stanna inne. Du kan också behöva vrida på vredet och därefter trycka in knappen. Den har typen behöver ingen el.
Lycka till

Toppen