• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ni med Burstner och Golvvärme

F

F.d. 5898

Guest
Hejsan
Jag har precis köpt en nästan ny Quadro 664 -09 och med golvärme.
Men jag känner mig lurad eller så är den trasig.
Golvet i min bil är i 2 nivåer , lite högre vid sittgruppen.
Golvvärme finns men endast i låga delen , men vid sittgruppen där man är längsta tiden fungerar det ej.
jag har frågat Östgöta Camping men ännu inget svar....Vad har ni för erfarenheter.
Jag tror min bil är samma som lite andra burstner förutom den nedsänkbara sängen i mitten av bilen.

Mats o Cilla
 

BeRoka

FD HBK Medlem
Inlägg
1.414
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022
Sv: Ni med Burstner och Golvvärme

dom säljer även travelmaster som har ritig golvvärme byt till en sådan såä problemet med golvvärme lös för all framtid.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 5898

Guest
Sv: Ni med Burstner och Golvvärme

Finns det någon här ute som har en Burstner som kan ge sina erfarenheter , skall det inte vara värme även vid bordet och sittgruppen, nu var det liksom inte tänkt att byta husbil efter att jag enbart haft den i 3 dagar......
 
F

F.d. 5898

Guest
Sv: Ni med Burstner och Golvvärme

Hela golvvärmen skall vara på el , men som sagt det blir inte varmt under bordet där man sitter längsta tiden .Skall bli intressant att höra vad Östgöta camping har att säga om det när de får svar från Burstner
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.808
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Ni med Burstner och Golvvärme

Kan det vara så att golvvärmen finns i det undre golvet även under sittgruppen? Då lär det ju ta betydligt längre tid innan det övre golvet där blir varmt?
 
Senast ändrad:

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Ni med Burstner och Golvvärme

Är det på det viset så är det ju en riktig konstruktionsmiss för att man skall ju ha den i det golvet man går på/har fötterna på .

Är golvvärmen vattenburen eller 230v ? Att ha golvvärme på 12 volt går ju knappast för det skulle ju suga ur batteriet på några timmar .
 
F

F.d. 5898

Guest
Sv: Ni med Burstner och Golvvärme

Jag har nu fått ritningar och de visar att det skall vara golvvärme även vid gången fram till hytten , men tyvärr inte under bordet där jag skulle vilja ha det , Men nu är det så att under bordet och gången är golvet höjt ca 1 dm och då tycker de att golvet ej blir så kallt.
Och det roliga eller hur man nu skall säga så ligger golvvärmen i det undre golvet och inte gör någon nytta utan bara drar ström.
Men hur kan man då i reklamen skriva Vinterpaket med golvvärme och utan stjärna som riktar sig till det finstilta som är så smått att det ej går att läsa , där borde det stå att det ej gäller delar i husbil med dubbelgolv.

Nu har även det seriösa Östgötacamping bytt mitt bodelsbatteri då det ej var som det skulle , men de har satt in ett Startbatteri ????
Kan nämna att det inte är första gången de tabbat sig....

Mats O Cilla
 
Toppen