• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Nexus 10 vs iPad 4

Sonic

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Google i samarbete med Samsung presenterar Nexus 10. Och höjer ribban för stora plattor.

Rekordhög upplösning, 2GB internt minne, sterohögtalare, inbyggd GPS,
miracast (trådlöst till ex nya led TV och och andra androider som stöder miracast)
led-blixt till kameran och barometer, gör den till direkt utmanare till Ipad 4.

Man slår till där det känns mest...med högre upplösning.

En vitamininjektion på plattemarknaden som gynnar konkurrensen och prisläget
ex Nexus 10 16GB WiFi ca 2700kr, motsvarande iPad 16 GB WiFi ca 3400kr. Mer kommer...4G!!

Bosse

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Nexus vs iPad

I dag går iPad mini till försäljning i ett 30-tal länder världen över och spekulationerna bland analytiker har redan tagit fart. Shaw Wu på analysföretaget Sterne Agee uppger i ett memo till investerare att många analytiker missar poängen.

Enligt honom är det inte bara konkurrerande surfplattor som kommer att få det svårt, men även pc-datorer med Windows 8, skriver Washington Post.

- Vi tror att iPad Mini är konkurrenternas värsta mardröm och kommer antagligen att dra ned försäljningen bland konkurrenternas surfplattor. I synnerhet tror vi att det kommer att bli en tuff julförsäljning för Windows 8, säger Shaw Wu till investerare.

Shaw Wu tror emellertid att iPad Mini med sitt pris på 329 dollar (2 995 kronor) även kommer att påverka försäljningen av nya datorer med Windows 8 på grund av sitt låga pris. Exempelvis kommer ingångsmodellen av Microsofts nya surfplatta, Surface RT, kosta 599 dollar, ett kraftigt överpris enligt Shaw Wu.

F

F.d. 53284

Guest

Knarrevik. 329 dollar borde bli ca 2.100 Kr. Vet du om man måste köpa 3G modellen för att få med GPS-funktionen för navigationsprogram?

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Knarrevik. 329 dollar borde bli ca 2.100 Kr. Vet du om man måste köpa 3G modellen för att få med GPS-funktionen för navigationsprogram?

329 dollar blir tyvärr 2995 kr, vem som tar hand om mellanskillnaden förutom momsen vet jag inte.

Du måste som tidigare ha 3G/4G modellen för att få GPS-funktionen, den kommer om ca en månad. Min åsikt är att en platta utan 3G/4G är närmast oanvändbar.

Toppen