Nestlé förnekar sig inte!
Vårdförbundet uppmanar till bojkott av Nestlé!
Det är inte reklam för underkläder. Det är inte reklam för en ny hudvårdsserie. Det är reklam för bröstmjölksersättning. Med mjuka kvinnoröster på franska, tyska och engelska beskrivs naturen och bäbisars utveckling. Filmen visar softade ljusa bilder på en halvnaken blond kvinna med fylliga bröst och rund mage. Sedan syns ett litet barn vid bröstet. Plötsligt övergår filmen till att visa en maskin med en stor knapp. Kvinnan lägger en liten kapsel i maskinen, trycker och ut kommer mjölkersättning.
Nestlés nya reklamkampanj har nu fått Vårdförbundet att uppmana till bojkott mot det multinationella livsmedelsbolaget. Förra året började Nestlé försiktigt marknadsföra den nya apparaten i Schweiz, nu har turen kommit till Frankrike.
På 70-talet inleddes en internationell bojkott mot Nestlé på grund av hur de marknadsförde mjölkersättning i tredje världen. En kampanj som fortfarande pågår i flera länder.
I många länder finns inte tillgång till rent vatten vilket gör att bröstmjölksersättning kan vara vara direkt farligt för barnen jämfört med bröstmjölken.
Den nya mjölkersättnings-nespresson är enligt Karin Belfrage på Vårdförbundet också riskabel. Är till exempel temperaturen för låg i maskinen ökar risken för legionärssjukan.
Hon uppmanar till bojkott av Nestlés övriga produkter som After eight och Nescafé.
– Vi fokuserar bojkotten på varor som har rätt stor marknadsandel i Sverige, säger Karin Belfrage.
Bojkotta detta bolag! Nestlé säljer många fler produkter än Nescafé och After eight. Nestlé har köpt upp flera svenska livsmedelsföretag. Alla känner inte till detta för oftast står Nestlé med små små bokstäver faktiskt gömt på produkterna. Undrar varför!
Jappe
Vårdförbundet uppmanar till bojkott av Nestlé!
Det är inte reklam för underkläder. Det är inte reklam för en ny hudvårdsserie. Det är reklam för bröstmjölksersättning. Med mjuka kvinnoröster på franska, tyska och engelska beskrivs naturen och bäbisars utveckling. Filmen visar softade ljusa bilder på en halvnaken blond kvinna med fylliga bröst och rund mage. Sedan syns ett litet barn vid bröstet. Plötsligt övergår filmen till att visa en maskin med en stor knapp. Kvinnan lägger en liten kapsel i maskinen, trycker och ut kommer mjölkersättning.
Nestlés nya reklamkampanj har nu fått Vårdförbundet att uppmana till bojkott mot det multinationella livsmedelsbolaget. Förra året började Nestlé försiktigt marknadsföra den nya apparaten i Schweiz, nu har turen kommit till Frankrike.
På 70-talet inleddes en internationell bojkott mot Nestlé på grund av hur de marknadsförde mjölkersättning i tredje världen. En kampanj som fortfarande pågår i flera länder.
I många länder finns inte tillgång till rent vatten vilket gör att bröstmjölksersättning kan vara vara direkt farligt för barnen jämfört med bröstmjölken.
Den nya mjölkersättnings-nespresson är enligt Karin Belfrage på Vårdförbundet också riskabel. Är till exempel temperaturen för låg i maskinen ökar risken för legionärssjukan.
Hon uppmanar till bojkott av Nestlés övriga produkter som After eight och Nescafé.
– Vi fokuserar bojkotten på varor som har rätt stor marknadsandel i Sverige, säger Karin Belfrage.
Bojkotta detta bolag! Nestlé säljer många fler produkter än Nescafé och After eight. Nestlé har köpt upp flera svenska livsmedelsföretag. Alla känner inte till detta för oftast står Nestlé med små små bokstäver faktiskt gömt på produkterna. Undrar varför!
Jappe
Senast ändrad: