• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Nedsänkbar takbädd.

L

Liz60

Guest
Vi har en ny Carado husbil med nedfällbar säng i taket över matbordet.I Helgen lossnade bältesspännet som den sitter uppe med under färd.Tur att vi inga passagerare hade.Förarhytten går ju fri.Jag undrar hur liknande bäddar sitter uppe i andra bilar.Vi konstaterade tidigt vid färd att det verkade ohållbart,vilket det var.Tacksam för tips o råd.Mvh Liz

Mangan1

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2025
Sv: Nedsänkbar takbädd.

I vår Bavaria (Pilot) hänger sängen upp oavsett bältet eller ej...
Har inte "ramlar" ner ännu varje fall..

L

Liz60

Guest

Vår bil är halvintegrerad.Sängen sitter innanför "förarhytten".

F

F.d. 50195

Guest

Vår Sunlight har en snäpplåsning som sitter i taket i sängens baksida, tycker det verkar klent och jag skulle önska en snäppkopplin fram mot förarhytten också, tänker ta upp det när jag samlat ihop mina reklamationer, finns en del men inget allvarligt än så länge.

mvh

F

F.d. 53014

Guest

Hej!

Vi har en Burstner Ixeo Plus med en nedsänkbar säng, men vi har inget bälte utan det finns en slags kolvar i sidorna så att den går att hissa upp och ner med automatik, men även manuellt om man vill det.

Trevlig helg önskar jag alla
Kerstin

F

F.d. 5898

Guest

bursten quadro har en sprint man för åt sidan och som då lägger sig över en liten "hylla" på väggen.

Kristina & Janne

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
5719
Medlemskap
2025

På Rapido 776 FF sitter "säkerhetsbältet" som en extra säkerhet. Sängen stannar även uppe med hjälp av någon form av dämpar, ungefär som på många bilars motorhuv eller baklucka.

Toppen