• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Navigon

Marianne och Lars

FD HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
1832
Medlemskap
2022
Hej, har nu laddat ner Navigon <navigations program > för IPad och det fungerar perfekt. För att få det mera komplett laddade jag ner mobil life plus, hur får jag det att att fungera med Navigons program, eller får jag se det som ett separat program?

Marianne och Lars.

Sv: Navigon

Hej, har nu laddat ner Navigon <navigations program > för IPad och det fungerar perfekt. För att få det mera komplett laddade jag ner mobil life plus, hur får jag det att att fungera med Navigons program, eller får jag se det som ett separat program?

Marianne och Lars.

Det där fixar du:) visst är det en fin kombination:)

problem blir det när jag har össtaterna också så letar den där och hamnar alldeles galet.Jag raderade öst så löste det sig

Hej och tack för hjälpen, inte lätt att att lära sig allt om Iphone och Ipad när man tidigare haft Nokia Lumia 710 med Windows samt en Garmin GPS. Problemet som jag tycker är alla mer eller konstiga namn på program och olika funktioner, lite fikonspråk som är svårt att förstå när man inte är ett data freeak, då är det bra att ha HUSBILSKLUBBEN.

Hälsar Marianne och Lars

Hej och tack för hjälpen, inte lätt att att lära sig allt om Iphone och Ipad när man tidigare haft Nokia Lumia 710 med Windows samt en Garmin GPS. Problemet som jag tycker är alla mer eller konstiga namn på program och olika funktioner, lite fikonspråk som är svårt att förstå när man inte är ett data freeak, då är det bra att ha HUSBILSKLUBBEN.

Hälsar Marianne och Lars

Och ändå, skiftade du över från garmin till iphone o ipad.
Jag undrar därför, av vilken anledning, är den senaste kombinationen att
föredra? Jag undrar för mitt eget ställningstagande.
Är det priset?
Är det reklamen, "alla andra" osv
Är det tekniskt bättre?
mm

mvh
Fincan

Några av de kriterier som fick mig att byta:

• Ny enkel teknik
  • Pris
  • Gratis uppdateringar
  • Enkelt handhavande
  • Appar på upp till 5 telefoner/plattor till priset för en
  • Färre prylar
  • Enkelt att ta med sig
  • Onlinesökning
  • Koppling från ställplatssökning

Några av de kriterier som fick mig att byta:

• Ny enkel teknik
  • Pris
  • Gratis uppdateringar
  • Enkelt handhavande
  • Appar på upp till 5 telefoner/plattor till priset för en
  • Färre prylar
  • Enkelt att ta med sig
  • Onlinesökning
  • Koppling från ställplatssökning

tack för ett bra svar Knarrevik!

best regards
Fincan

men vissa saker tycker jag dock även gps står för.

1. behöver ej vara online utomlands såsom ex Wisepiloten.
Den är för övrigt kanske en dagslända? Fler följer kanske i spåret??
2. gratis kartuppdatering
3. billig (nåja ) i inköp.
4. storleksmässigt bra hanterbart.

mvh
Fincan

men vissa saker tycker jag dock även gps står för.
1. behöver ej vara online utomlands såsom ex Wisepiloten.Fincan

Wisepilot är lite speciell och passar bäst hemmavid eftersom den kräver viss uppkoppling. Synd, för den har bra sökfunktioner som tex telefonnummer.

vad gör/hjälper appen mobile life + i ipaden,
kanske dum fråga men har ingen " padda " (ännu)
men väntar på tomten :-)

Mobil Life + är det bästa verktyget för att hitta ställplatser, främst på kontinenten.

image.jpg

Jag har fått en förfrågan angående Navigon och ADAC och tycker att den är av allmänt intresse och försöker därför att svara på:

Jag har en liten fråga som du säkert har ett svar på. Har laddat hem ADAC:s ställ- och parkeringsplatser i Navigon men de syns inte på kartan. Kan jag ha gjort något fel eller är det något jag bör göra för att de ska synas?

• Välj POI
  • Välj speciellt resmål i närheten eller speciellt resmål i stad
  • Välj ort
  • Välj kategori
  • Välj ADAC (om dess intressepunkter överhuvud taget finns i valt område)
  • Klart

image.jpg

OBS, de syns bara vid en viss inzoomning!

Senast ändrad:

Jag har fått en förfrågan angående Navigon och ADAC och tycker att den är av allmänt intresse och försöker därför att svara på:

Jag har en liten fråga som du säkert har ett svar på. Har laddat hem ADAC:s ställ- och parkeringsplatser i Navigon men de syns inte på kartan. Kan jag ha gjort något fel eller är det något jag bör göra för att de ska synas?

• Välj POI
  • Välj speciellt resmål i närheten eller speciellt resmål i stad
  • Välj ort
  • Välj kategori
  • Välj ADAC (om dess intressepunkter överhuvud taget finns i valt område)
  • Klart

Visa bilaga 72363

OBS, de syns bara vid en viss inzoomning!
Tack för infon men tyvärr finner jag ingen camping eller ställplats bland mina kategorier, har kollat under samtliga rubriker, vad gör man?

Jag befinner mig på Falsterbonäset och har hittat campingarna men inga ställplatser. Eftersom Falsterbokanalens ställplats finns i ADAC:s app borde den väl också finnas med när man söker i Navigon, har ju installerat ADAC:s platser via Navigon.
Men jag tycker det är synd att du ska behöva ägna tid åt detta, antagligen är det hos ADAC orsaken ligger, ska kolla när jag är på resande fot om ställplatserna syns.

Tillbaka
Toppen