• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Navigon TS 7000T

laitor

HBK Medlem
Inlägg
2
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
1477
Medlemskap
2024
Hej.Hur ska jag kunna ladda ner koordinatorer i Navigon Ts 7000T?
Går det eller behöver jag något extra program?
 

Maria & Hasse

HBK Medlem
Inlägg
177
Kommun
Sandviken
HBK-Nr
904
Medlemskap
2024
Sv: Navigon TS 7000T

Hej! Vi har en Navigon också. För att ladda ner en ny karta måste du gå in på deras hemsida; NAVIGON AG . Klicka på "shop" och där har du "kartor och tjänster". Därefter måste du ladda ner ett program till din PC. Så långt har jag kommit själv - har tyvärr inte laddat någon ny karta ännu - har inte varit aktuellt och kostar 900 kr. Kommer att ladda ny innan sommaren 2009.
Troligen får du hem nya kartan till PC:n och kan därifrån ladda SD kortet om du har en kortläsare som tar SD kort. Jag skulle nog köpa ett nytt SD kort och ladda det för att inte skriva sönder det gamla. SD kort resp kortläsare är ganska billigt på exvis Kjell & Co. Ledsen att inte kunna ge dig mer kött på benen. Verkar lite trixigt - berätta gärna hur det går.
Men det är kanske GPS-koordinaterna för Ställplatser du är ute efter. Då blir det nog svårt för Navigon, som är en ypperlig GPS på många sätta, saknar en grej och det är att ladda GPS koordinater. Dom kallar det POI och är fabriksladdat i kartorna. Ledsen. Hälsningar Hasse
 
F

F.d. 4754

Guest
Sv: Navigon TS 7000T

Hej.

Jag har en Garmin och där finns det förprogrammerade POI. När jag första gången undersökte möjligheten med POI i min GPS fanns inget som tydde på att det gick att lägga in några egna intressanta punkter. När jag kom till skott och la in POI så poppade det upp en ny ikon. Jag kan inget om Navigon utan vill bara ge Er hopp. Det är kanske möjligt?

Tittar Ni på denna sida så ser Ni att det finns POI till Navigon: Hämta GPS-Koordinater (waypoints)

Hittade också denna text på länken ovanför: Navigon har en egen tilläggsprodukt för import av POI – den är tyvärr mycket dyr. Ett alternativ är POI Warner som importerar ASC-filer. Denna kostar ett par hundralappar.
Support NAVIGON

Hälsningar
Knausen
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen